اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی

نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی شهرستان‌های خراسان رضوی اعلام شد.

نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، نتایج رسمی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی از شهرستان‌ها به شرح زیر عنوان می‌شود:

زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه شد

با پایان یافتن شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات نتایج شمارش آرا اعلام شد.

فرماندار تربت‌حیدریه به عنوان رئیس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از مجموع 140 هزار و 934 رای محسن زنگنه (کاندید لیست شانا) 56 هزار و 706 رای و سعید باستانی با46هزار و 266 رای بیشترین آرا را کسب کردند.

علی رستمی افزود: مردم این حوزه انتخابیه یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و تعداد واجدین شرایط رای دادن در این حوزه انتخابیه ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت حوزه انتخابیه حایز شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر رای اولی بودند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب محسن زنگنه به عنوان نماینده منتخب حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات برگزیده شد.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: با توجه به طولانی شدن فرایند شمارش آرای انتخاباتی، امروز شنبه مدارس این شهرستان تعطیل هستند.

عنابستانی و محبی از سبزوار راهی بهارستان شدند

احمد برادران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: براساس شمارش آرا  علی اصغر عنابستانی (کاندید لیست شانا) با ۸۰ هزار و ۲۸ رای و بهروز محبی نجم‌آبادی(کاندید لیست شانا) با ۶۷ هزار و ۵۸۲ رای از حوزه به عنوان نمایندگان مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و‌ داورزن در مجلس شورای اسلامی تعیین شدند.

فرماندار سبزوار افزود: میزان آرای ماخوذه ۱۸۳ هزار و ۱۳۵ رای، آرای صحیح ۱۷۱ هزار و ۳۴۸ رای و آرای باطله ۱۱ هزار و‌ ۷۸۷ رای بوده است.

 رحیمی جهان آبادی از تربت جام به مجلس شورای اسلامی راه یافت 

فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه تربت جام در گفت‌وگو باخبرنگار فارس  با اعلام پایان شمارش آرا گفت: از مجموع ۱۸۰هزار و ۲۶۶ آرای صحیح ماخوذه، جلیل رحیمی جهان آبادی (اصلاح طلب) با کسب ۹۸هزار و ۲۴۸ رای از حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

مرتضی حمیدی با اشاره به تعداد آرای دیگر نامزدها افزود: غلامرضا اسدالهی با تعداد ۴۱هزار و ۸۹۹ رای، غلامرضا قنبری ۲۳هزار و ۲۱۵رای، عثمان سالاری ۶هزار و ۷۷۲ رای، غلامرضا باقری رخنه ۴هزار و ۵۴۰رای، محمد حسین عبدالهی ۲هزار و ۳۳۷رای، امیر ذاکری ۱۳۳۱رای، محسن رضایی ۱۰۰۱ رای، منصور مقدسی ۵۴۵رای، شاپور ساکت ۳۱۹رای و تقی تقویان ۵۹ رای را کسب کردند.

وی ادامه داد: در مجموع مشارکت مردمی در مجموع  حوزه انتخابیه در چهار شهرستان ۶۵درصد و در خود شهرستان تربت جام ۶۸درصد بوده‌است.

رئیس حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد بااشاره به تعداد واجدین شرایط تصریح کرد: در حوزه انتخابیه تربت جام تعداد ۲۸۸هزار واجد شرایط رای دادن بودند که این رقم ۱۴۳هزارنفر درتربت جام، ۷۵هزار در تایباد، ۳۵هزار در باخرز و ۳۰هزار نفر در صالح آباد هستند.

حمیدی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات بیش از 3هزار نفر عوامل اجرایی در روند عملیات برگزاری انتخابات مشارکت داشته‌اند.

نیک بین؛ نماینده منتخب شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد 

فرماندار کاشمر اظهار کرد: در این دوره تعداد 227 شعبه برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه اصلی کاشمر و دو شهرستان فرعی بردسکن و خلیل آباد در نظر گرفته شده بود که  از این تعداد 100 شعبه در کاشمر و کوهسرخ، 83 شعبه در بردسکن و 44 شعبه در خلیل آباد با همکاری همه عوامل در نظر گرفته شده بود.

مسلم ساقی افزود: پس از تایید اولیه 27 نفر از کاندیداها در این حوزه  و انصراف 10 نفر تا پیش از انتخابات دوم اسفندماه، در مجموع 17 نفر کاندیدا بودند.

وی گفت: از کل  132هزار 487 رای ماخوذه، حجت الاسلام جواد نیک‌بین(کاندید لیست شانا) با 29 هزار 487 رای به عنوان منتخب مردم در این شهرستان‌ها شناخته شد.

فرماندار کاشمر اضافه کرد: رضا جلالی کندری با 26 هزار و 860 رای  محمد رضا خباز با 26 هزار 801 رای و جواد کوهسرخی با 24 هزار  774 رای نفرات بعدی هستند.

احمدپور نماینده مردم حوزه خواف و رشتخوار شد 

فرماندار خواف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار، حجت الاسلام اکبر احمدپور (کاندید لیست شانا) با کسب ۶۳هزار و۹۹۴ رای از مجموع ۱۰۱هزار و۶۹۳ رای صحیح بیشترین تعداد رای را کسب کرد.

سنجرانی افزود: امیر توکلی رودی با کسب ۳۰ هزار و ۷۲۳ رای و مهدی آشکار تیزابی با ۶ هزار ۸۵۲ رای به ترتیب آرا نفر دوم و سوم حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار هستند.

وی خاطر نشان کرد: امیر شیرگیر ریاض آبادی نیز در این حوزه انتخابیه ۱۲۴ رای را کسب کرده است.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی؛ نماینده مردم سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه

عباسعلی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به برگزاری انتخابات سالم در حوزه انتخابیه سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه اظهار کرد: در حوزه انتخابیه سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه «سید احسان قاضی‌زاده هاشمی» (کاندید لیست شانا) با ۵۶ هزار و ۴۵۴ رأی به‌عنوان نماینده به مجلس راه یافت.

فرماندار فریمان مجموع آراء جمع‌آوری‌شده در حوزه انتخابیه سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه را ۱۰۸ هزار و ۴۶۰ رأی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: از این تعداد رأی به ترتیب سید احسان قاضی‌زاده هاشمی با ۵۶ هزار و ۴۵۴ رأی، سید هادی طباطبایی ۲۷ هزار و ۲۱۲ رأی، علی‌اصغر نامی با ۷ هزار و ۱۲۶ رأی، محمد مختاری با ۶ هزار و ۶۰۳ رأی، غلامرضا بخشی زاده چنار ۳ هزار و ۳۷۲ رأی، غضنفر تبریزنیا با ۲ هزار و ۵۵۰ رأی، محمدامین حبیبی با ۱۹۹۹ رأی، حسین شیرمحمدی سنگر با ۸۶۹ رأی، عیسی محمدی با ۶۲۷ رأی، حسن رضازاده مقدم با ۴۹۳ رأی، حسین ناصری با ۴۰۰ رأی، ملیحه خواجوی را ۳۰۵ رأی، سید حمیدرضا حسینی با ۲۰۷ رأی، سید مسعود علیزاده با ۱۲۵ رأی و حسین تمیز با ۱۱۸ رأی از مجموع آرای مردم این حوزه انتخابیه را از آن خود کردند.

صفایی خاطرنشان کرد: مردم شریف حوزه انتخابیه سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی حضور ۵۹ درصدی داشتند.

علی آذری؛ نماینده حوزه قوچان و فاروج شد

فرماندار قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج علی آذری(مستقل) با کسب ۴۴۰ هزار و ۳۳ رای از مجموع ۹۵۹ هزار و ۸۷ رای صحیح بیشترین تعداد رای را کسب کرد.

هادی رجایی نیا افزود: هادی شوشتری با کسب ۱۵ هزار۳۲۷ رای و جواد رادمرد با ۹ هزار ۹۸۳ رای به ترتیب نفر دوم و سوم حوزه انتخابیه هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲ کاندید در این حوزه انتخابیه با یکدیگر رقابت داشتند، خاطرنشان کرد: مرتضی رحمانی با ۸ هزار ۸۹۸ و زکیه بیات با ۶ هزار و ۵ رای به ترتیب نفر چهارم و پنجم لیست حوزه انتخابیه هستند.

حسین عباس‌زاده نماینده منتخب حوزه انتخابیه چناران و بینالود شد

حمید انصاری فرماندار چناران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران گفت: از تعداد ۹۳۵ هزار و ۳۱ رای حسین عباس‌زاده با ۲۳۳ هزار و ۱۶ رأی به‌عنوان نماینده منتخب چناران و بینالود انتخاب شده است.

ارکانی و چنارانی نماینده‌های منتخب نیشابور و فیروزه شدند

سرپرست فرمانداری نیشابور در جمع خبرنگاران گفت: احسان ارکانی و هاجر چنارانی با کسب بیشترین آرا توانستند به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

علی‌رضا قامتی طویل افزود: از بین 196 هزار و 853 رأی مأخوذه در حوزه‌های انتخابیه نیشابور و فیروزه پس از شمارش آرا و جمع‌بندی احسان ارکانی با 73 هزار و 818 رأی و هاجر چنارانی با 47 هزار و 839 رأی به‌عنوان منتخبین این شهرستان‌ها به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی تصریح کرد: همچنین سید علی حسینی با 32 هزار و 894، حسین سبحانی‌نیا با 31 هزار و 307، علی مروی با 29 هزار و 324، احمد قندهاری با 16 هزار و 587، سید حسین احمدی سلیمانی با 13 هزار و 556 و عصمت تقی‌آبادی با 12 هزار و 826 رأی توانستند رتبه‌های سوم تا هشتم را از آن خود کنند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول