اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری: 60 درصد صادرات محصولات دانش‌بنیان در حوزه بیوتکنولوژی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کشور در حوزه‌های نانو، بیوتکنولوژی، آی‌سی‌تی، علوم شناختی و هوا فضا رتبه‌های بین‌المللی بسیار خوبی دارد و حدود 60 درصد صادرات کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه بیوتکنولوژی است.

ستاری: 60 درصد صادرات  محصولات دانش‌بنیان در حوزه بیوتکنولوژی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: کشور در حوزه‌های نانو، بیوتکنولوژی، ‌آی‌سی‌تی، علوم شناختی و هوا فضا رتبه‌های بین‌المللی بسیار خوبی دارد. در این حوزه‌ها شناخته شده هستیم و فعالیت‌های بین المللی خوبی داریم. 

وی افزود: در حوزه بیوتکنولوژی در منطقه اول و در آسیا جزء ۳-۲ کشور  اول هستیم. 

 

ستاری ادامه داد: از لحاظ مقالات رتبه دوازدهم و از لحاظ شرکت‌ها فوق‌العادده هستیم و حدود ۶۰ درصد صادرات کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه بیوتکنولوژی است. 

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور گفت: سرمایه‌های جوانان امروز در مغزهای آنان است نه در جیب‌هایشان، در تحریم جاهایی مورد هدف قرار می‌گیرد که ما خام فروشی داریم، امروز یک کیلو بذر خیار و گوجه به ارزش طلا است.
ستاری خاطرنشان کرد: امروز کشور را نمی‌توان با پول نفت اداره کرد، در شرکت‌های دانش بنیان مغزها حاکم هستند در واقع جامعه را این افراد می سازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول