اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جزئیات دومی مهرواره شعر «آفرینش» / ارسال بیش از 1700 اثر

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بیش از 1700 اثر در دومین مهرواره شعر «آفرینش» شرکت داده شد.

جزئیات دومی مهرواره شعر «آفرینش» / ارسال بیش از 1700 اثر

محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: پس از ارسال فراخوان در مهرماه سال جاری، بیش از 1700 شعر از سوی یک هزار نفر از اعضای فعال انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به دومین مهرواره شعر «آفرینش» ارسال شد.

وی ادامه داد: انتخاب اولیه آثار توسط کارشناسان و مربیان ادبی استان‌ها صورت گرفت و تعداد 1052 اثر از سوی 530 عضو نوجوان و ارشد کانون به دبیرخانه مهرواره در تهران راه یافت.

زمردیان افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه توسط هیأت انتخاب نهایی آثار مورد بررسی قرار گرفتند و بر این اساس در بخش شعر کلاسیک با حضور غلامرضا طریقی، محمدسعید میرزایی و زهیر توکلی و همچنین در گروه شعر آزاد با حضور مصطفی علی‌پور، لیلا کردبچه و مهدی مظفری ساوجی، تعداد 90 نفر از اعضای شرکت‌کننده در فراخوان شامل 67 دختر و 23 پسر بدون رتبه بندی، شایسته حضور در مرحله نهایی دومین مهرواره شعر آفرینش شناخته شدند.

وی گفت: در روزهای برگزاری مرحله نهایی این مهرواره، علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوعی همچون نشست‌های خوانش آثار و نقد شعر، کارگاه‌های تخصصی شعر، دیدار اعضای برگزیده با شاعران برجسته کشور، انتشار کتاب آثار برگزیده و ... دو شب نیز مراسم «ضیافت شعر» برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در توضیح این مراسم افزود: شب‌های هفتم و هشتم اسفند، شاعران جوان شناخته شده و همچنین چهره‌های شاخص عرصه شعر با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون، شعرخوانی می‌کنند و ضیافت شعر در این دو شب برپاست.

وی یادآور شد: در حال حاضر 88 انجمن ادبی ویژه نوجوانان و اعضای ارشد در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور فعال است.

به گزارش فارس، دومین مهرواره شعر «آفرینش» 7 تا 9 اسفند 1398 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول