اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

احتمال جدی تعطیلی ۳ نمایشگاه کتاب استانی به دستور وزارت بهداشت

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان، قرار است امروز افتتاح شود، اما چنانچه برای جلوگیری از شیوع کرونا، دستوری مبنی بر تعطیلی این نمایشگاه به دست ما برسد، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

احتمال جدی تعطیلی ۳ نمایشگاه کتاب استانی به دستور وزارت بهداشت

قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی در سه استان باقیمانده تا پایان سال و شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امروز قرار است نمایشگاه کتاب زاهدان افتتاح شود و ما هم برای این مراسم در زاهدان هستیم. 

وی گفت: ۵ اسفند نمایشگاه استانی کتاب در قزوین و ۱۱ اسفند در ارومیه نمایشگاه دیگری برگزار خواهد شد تا پرونده نمایشگاه‌های استانی بسته شود. تا این لحظه هشداری به جهت لغو نمایشگاه‌های استانی به دلیل شیوع ویروس کرونا دریافت نکرده‌ایم، اما اگر دستور بدهند قطعا برای مقابله، این کار را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: برای نمایشگاه زاهدان هشداری دریافت نشده اما چنانچه موضوعی باشد، همراهی خواهیم کرد.

آشنا در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت ساعتی پیش تمام تجمعات را در سراسر کشور لغو کرده است،‌ گفت: ابلاغ هنوز به دست ما نرسیده اما در پی تحقق این مسئله، در وزارت ارشاد جلسه‌ای تشکیل خواهد شد تا پیرامون این مسئله تصمیم‌گیری کنیم.

این گزارش اضافه می‌کند، بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب استان سیستان و بلوچستان (زاهدان) قرار است با حضور ۲۶۷ ناشر و نمایندگی از سراسر کشور و ۱۱ ناشر از استان و همچنین با شرکت ۱۰ ناشر حوزه نشر الکترونیک امروز شنبه (۳ اسفند‌ماه) افتتاح شود.

طبق برنامه در این نمایشگاه ۷۷ هزار و ۳۷۰ عنوان کتاب در ۲۱۲ غرفه به نمایش گذاشته خواهد شد و تعداد ۷ کتاب‌فروشی از استان در قالب طرح «همراه» با ستاد برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری خواهند داشت.

برای این رویداد فرهنگی، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال بن کارت یارانه‌ای الکترونیکی خرید کتاب در نظر گرفته‌ شده است که از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه با ارائه کارت ملی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. بن‌های توزیع‌شده در این نمایشگاه تا سه هفته پس از اتمام نمایشگاه در کتاب‌فروشی‌های منتخب، دارای اعتبار خرید خواهند بود.

اگر این نمایشگاه برگزار شود، در مدت برگزاری این رویداد فرهنگی، برنامه‌های جنبی مختلفی در نظر گرفته‌ شده است که می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، نمایش تابلوهایی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، رونمایی از تازه‌های نشر استان، ایستگاه نقاشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، نشست‌های تخصصی در حوزه سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی، شب‌ شعر و... اشاره کرد.

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب استان سیستان و بلوچستان از ۳ تا ۹ اسفند‌ماه از ساعت ۱۵تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر زاهدان، پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول