اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جمع آوری دستفروشان به عهده شهربان است/ اختصاص مکان به دستفروشان

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اینکه جمع آوری دستفروشان به عهده شرکت شهربان است، گفت: پس از جمع آوری به دستفروشان واقعی مکان اختصاص داده می‌شود.

جمع آوری دستفروشان به عهده شهربان است/ اختصاص مکان به دستفروشان

حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درخصوص ماه اسفند و تجمع دستفروشان که عمدتا باعث مشکلاتی برای تردد شهروندان و افزایش شلوغی های آخر سال می شود گفت: یک مصوبه ای در بهمن سال گذشته به عنوان مصوبه ساماندهی مشاغل بی کانون از سوی شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

وی ادامه داد: براساس آن مصوبه ما به همه مناطق 22 گانه شهر تهران نامه نگاری کرده و از آنها خواستیم تا برای ساماندهی دستفروشان مکانهایی را اعلام کرده و مشخص کنند.

تحصیلی گفت: شرکت ساماندهی مکانهای اعلام شده را از چندین حیث نظیر موضوعات ترافیکی و مالکیتی و همچنین برقراری امنیت مورد بررسی قرار داده و اگر مشکلی نداشته باشد اقدام به انتقال دستفروشان به این محل ها خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران تصریح کرد: البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که از نظر ما میان دستفروشان واقعی که نان شب شان از این مسیر تأمین می شود با آن دسته از افرادی که می آیند و اقدام به اجاره این مکان ها می کنند و مافیای این کار هستند جداست.

وی ادامه داد: ما به آن دسته از افرادی که دستفروشی محل درآمدشان است تلاش می‌کنیم تا در این آخر سالی مکانی اختصاص یابد تا بتوانند نان از این مسیر ببرند.

تحصیلی در پاسخ به این سوال که در آستانه عید در بسیاری از خیابان‌ها مثل خیابان نیروی هوایی، ما بین فلکه دوم و اول صادقیه، خیابان ولیعصر در برخی از خیابان ها شاهد تجمع دستفروشان و بستن خیابان هستیم آیا امسال هم چنین وضعیتی را شاهد خواهیم بود گفت: از سال قبل اقدام به شناسایی کلونی های دستفروشان کردیم.

وی افزود: در همین میدان صادقیه که شما مثال زدید در چند صد متری این خیابان مکانی را با همکاری شهرداری منطقه 2 انتخاب کردیم و افراد و دست فروشان به آن منطقه منتقل شدند و اتفاقا وضعیت ترافیکی در آن منطقه مطلوب بود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: البته خوب است به این نکته نیز توجه شود که جمع آوری دستفروشان کار شرکت ساماندهی نیست و ما حلقه بعد از شهربان هستیم.

تحصیلی گفت: در چرخه جمع آوری دستفروشان ابتدا شهربان و حریم بان اقدام به جمع آوری دستفروشان کرده و سپس بعد از شناسایی افراد دستفروش واقعی آنها را به ما معرفی می کنند تا ما به آنها خدمات ارائه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول