اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دانش‌آموزان عشایری سفرنامه کوچ می‌نویسند

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: دانش‌آموزان عشایری در تعطیلات عید نوروزی سفرنامه کوچ می‌نویسند.

دانش‌آموزان عشایری سفرنامه کوچ می‌نویسند

به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با اشاره به ممنوعیت توزیع پیک نوروزی بین دانش‌آموزان دبستانی، اظهار کرد: در این طرح مانند دو سال گذشته دانش‌آموزان دبستانی به‌جای حل تمرین‌های خسته‌کننده، کتاب می‌خوانند و آن کتاب‌ها را خلاصه می‌کنند و داستان‌های واقعی شنیده‌ شده از کوچ را خلاصه کرده و با صدای خود از طریق فضای مجازی ارسال می‌کنند.

وی افزود: دانش‌آموز عشایری به خاطر لمس واقعی طبیعت، راوی حقیقی‌ترین اتفاقات روزمره زندگی هستند و آنها می‌توانند سختی مسیرهای طی شده تا مدرسه چادری خویش را در قالب خاطره بنویسند.

سیفی گفت: لزومی ندارد که حتماً دانش‌آموزان دبستانی و پیش‌دبستانی کتاب داستان خریداری کنند؛ آنها می‌توانند از کتاب‌هایی که قبلاً داشته‌اند یا از داستان‌هایی که از اولیا خود شنیده‌اند، استفاده کنند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر ادامه داد: این دانش‌آموزان چون در دل طبیعت زندگی می‌کنند، می‌توانند از خاطرات عشیره و ایل خود و آمدوشدهایی که در ییلاق و قشلاق‌هایی که همراه خانواده هستند، داستان کوچ و سفرنامه کوچ تهیه کنند.

وی اضافه کرد: تهیه سفرنامه کوچ می‌تواند علاوه بر تقویت خلاقیت دانش‌آموزان، گنجینه مفیدی از آداب، رسوم و فرهنگ عشایر کشور به وجود آورد.

سیفی با بیان اینکه امسال یک تفاوت اساسی با سال‌های گذشته وجود دارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان عشایری یا والدین آنها می‌توانند مستقیماً از طریق شماره تلفن 09361381011 (فضای مجازی) سفرنامه کوچ خود را تا پایان فروردین سال ۹۹ به دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر ارسال کنند و در این مورد بخشنامه تکمیلی به ادارات آموزش‌ و پرورش عشایر کشور ارسال‌ شده است و این ادارات نیز موظف شدند طرح فوق را به تمام مدارس عشایری کشور ابلاغ کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول