اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هر سرفه‌ای به معنای بیماری کروناویرس نیست/ افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هرسرفه و یا گلو دردی به معنای کرونا ویروس نیست، باید با اطلاع‌رسانی صحیح و بدور از شایع حالت اضطراب ایجاد شده را کم‌تر کنیم

هر سرفه‌ای به معنای بیماری کروناویرس نیست/ افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند

حسین بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: کرونا ویروس یک بیماری نوپدید طبیعی است و آگاهی و اطلاعات مردم در خصوص آن به اندازه کافی نیست همین سبب دلواپسی‌ها و اضطراب‌هایی کرده است.

وی ادامه داد: ما براساس آمار و ارقام صحیح سازمان جهانی بهداشت صحبت می‌کنیم و همیشه باید سعی کنیم اخبار درست از سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دریافت کنیم، چرا که اخبار معتبر و به دور از شایعه، اضطراب و استرس است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بیماری کرونا ویروس چیزی تقریبا شبیه با آنفولانزا به میزان حداکثر مرگ و میر 2.5 تا سه درصد است آن هم در گروه سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای جدی آسم یا برونشیت هستند، فعلا موارد بیماری در کودکان 10 سال خیلی کم دیده شده؛ زیاد نبوده گرچه وجود دارد.

وی تصریح کرد: علائم بیماری کرونا ویروس با سایر بیماری‌های تنفسی مشترک است مانند تب و سرفه، اما تنگی نفس در مورد کرونا هم وجود دارد، فرد مبتلا به جزء افراد سالمند و کسانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند، بهتر است در منزل بمانند، 90 درصد از افراد مبتلا نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند چون درمان خاصی فعلا ندارد.

بیگلری مهمترین راه پیشگیری این بیماری را شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون دانست و گفت: از روبوسی و دست دادن جدا خوداری شود و فاصله یک متری با افراد دارای شواهد عفونت‌های تنفسی، رعایت شود.

وی با بیان اینکه هرسرفه و یا گلو دردی به معنای کرونا ویروس نیست، اظهار داشت: مواردی را که درخصوص آنفولانزا رعایت کرده‌ایم در این مورد نیز انجام دهیم، با اطلاع‌رسانی صحیح و بدور از شایع حالت برخورد به این بیماری با حالت منطقی‌تر و علمی‌تر برسانیم تا این اضطراب ایجاد شده کم‌تر شود.

بیگلری اضافه کرد: کرونا ویروس خیلی خطرناک نیست مگر در گروه سالمندان یا کسانی که نقص سیستم ایمنی یا کسانی که بیماری تنفسی مانند آسم دارند، باید بیشتر احتیاط کنند. 

وی در رابطه با انتشار مطالبی در خصوص استفاده از گرمی از جمله سیر و آویشن، گفت: این توصیه‌های کلی برای تمامی عفونت‌های تنفسی در فصل سرما است، کرونا ویروس با فصل سرما ایجاد شده با گرم شدن هوا میزان آن کاهش می‌یابد اگر بهداشت فردی و عمومی رعایت شود، تبدیل به یک بیماری همه‌گیری نخواهد شد.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان توصیه‌های برای سالم ماندن، گفت: نه تنها در مورد بیماری کرونا ویروس بلکه افراط و تفریط در تمامی بیماری‌ها اشتباه است، به اندازه عاقلانه، متوسط، منطقی، مراقبت و پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول