اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

واشنگتن: چین قصد دارد زرادخانه اتمی خود را دو برابر کند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که دولت چین قصد دارد تا پایان دهه جاری، حجم زرادخانه اتمی خود را به دو برابر افزایش دهد.

واشنگتن: چین قصد دارد زرادخانه اتمی خود را دو برابر کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که چین قصد دارد تا پایان دهه میزان زرادخانه اتمی خود را دو برابر کند. 

براساس گزارش اسپوتنیک، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، چین هم اکنون در حال توسعه دادن زراد خانه اتمی خود است. آنها می‌خواهند میزان انبارهای اتمی خود را تا پایان دهه به دو برابر افزایش دهند. 

وی که در اندیشکده شورای آتلانتیک صحبت می‌کرد اضافه کرد، پکن هیچ قصدی برای مشارکت در مذاکرات کنترل تسلیحات ندارد و با جدیت در حال تقویت و مدرنیزاسیون نیروهای دفاع ملی خود است. 

با این حال وی تاکید کرد که واشنگتن امیدوار است که مذاکرات جدی در کاهش سلاحهای هسته‌ای با مشارکت چین و روسیه در ماههای آینده شروع شود. 

معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به معاهده استارت جدید تنها معاهده باقیمانده میان روسیه و آمریکا برای کاهش تسلیحات اتمی است که در فوریه ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید اما می‌تواند برای پنج سال دیگر تمدید شود.

با این حال اختلافات روسیه و چین در زمینه منع موشک‌های میان برد که هر دو از معاهده مربوط به آن خارج شده‌اند چشم‌انداز پیمان استارت را نیز تیره و تار کرده است.  

دولت روسیه بارها برای مذاکره درباره تمدید پیمان استارت اعلام آمادگی کرده است. با این حال آمریکا می‌گوید که هرگونه پیمان جدید باید شامل موشکهای چین نیز باشد.

دولت پکن مشارکت در این مذاکرات را قویا رد کرده است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول