اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ورود رسمی حوزه هنری به فروش اثر هنری/ شروع قیمت از ۲۵۰ هزار تومان

حوزه هنری با برپایی نمایشگاه «نقش بهار» رسماً به چرخه فروش آثار هنری وارد شد. در این نمایشگاه، آثاری از ۲۵۰ هزار تا ۵۶۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

ورود رسمی حوزه هنری به فروش اثر هنری/ شروع قیمت از ۲۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نشست خبری نمایشگاه فروش آثار هنری با عنوان «نقش بهار» با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و سید شهاب‌الدین شکیبا مدیر گالری‌های حوزه هنری و مدیر نمایشگاه نقش بهار، پیش از ظهر امروز (شنبه سوم اسفند) در این مرکز برگزار شد.

شجاعی در ابتدای این نشست گفت: حدود دو سال است که پیگیر حوزه اقتصاد هنر هستیم و فروش آثار هنری را در حوزه هنری پیگیری می‌کنیم و اکنون به نتیجه رسیده است. البته قبل از آن دو تجربه فروش آثار هنری برای کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان را داشته‌ایم. 
وی افزود: ان‌شاءالله شرایطی رخ دهد که در نمایشگاه «نقش بهار» هنر برای مردم عرضه شود و مردم بخشی از درآمد خود را برای سرمایه‌گذاری در عرصه هنر هزینه کنند. ششم اسفند ساعت ۱۵ فروش آثار در گالری خانه آغاز می‌شود که در ورودی آن از خیابان سمیه باز می‌شود و مردم راحت‌تر می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. زمان برپایی نمایشگاه ۱۰ روز است و هر روز تا ساعت ۱۸ برپاست. 

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، ابراز امیدواری کرد هم‌افزایی با برخی بانک‌ها و شرکت‌ها در این حوزه انجام گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: رئیس بانک مرکزی اعلام کرده که قرار است تابلوهای هنری جایگزین طلا شود، کاری که قبلا ژاپن انجام داده است. بنابراین فرهنگ خرید و سرمایه‌گذاری اثر هنری باید جای خود را میان مردم باز کند.

شجاعی طباطبایی گفت: حوزه هنری ۳۰ مرکز استانی دارد و من طی یک سال و نیم اخیر در ۱۷ مرکز حضور یافته‌ام. ایده‌آل ما این است که فروش آثار هنری با بحث هم‌افزایی همراه شود.

وی اظهار داشت: در «نقش بهار» دو گروه اساتید مطرح و پیشکسوت و هنرمندان جوان مدنظر هستند. نوع ارائه آثار به این صورت است که غیر از دیوار مربوط به اساتید، دیوار مربوط به هنرمندان جوان بلافاصله به روزرسانی می‌شود، یعنی تابلوها به محض فروش، تقدیم به خریداران شده و اثر جدید جایگزین می‌شود. 

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره قیمت‌گذاری آثار گفت: مبنا قیمتی است که هنرمندان اعلام کرده‌اند و با مشورت کارشناسان، نهایی شده است. 

* ۲۵۳ اثر از ۹۶ هنرمند روی دیوار می‌رود

شکیبا در ادامه این نشست گفت: «هنر برای هدیه» شعار نمایشگاه ماست و آثار از ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا چندصد میلیون تومان ادامه می‌یابد. روز افتتاحیه ۲۵۳ اثر از ۹۶ هنرمند روی دیوار داریم. گرانترین اثر متعلق به جلیل رسولی با ۵۶۰ میلیون تومان است. 

وی افزود: در نمایشگاه آثاری در رشته‌های حجم و مجسمه، نگارگری، نقاشی، نقاشیخط، کاریکاتور وجود دارد و از هنرمندان پیشکسوت می‌توان به جلال شباهنگ، کاظم چلیپا، منوچهر معتبر، صادق تبریزی، جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای، مرتضی اسدی، کامبیز درمبخش، ژازه طباطبایی، محمود زنده‌رودی و پرویز کلانتری اشاره کرد. 

به گفته شکیبا، بسیاری از هنرمندان جوان هم در جشنواره تجسمی جوانان حضور دارند.

وی افزود: از گنجینه حوزه هیچ اثری خارج نشده است، اما از هنرمندان حوزه آثاری را در این نمایشگاه داریم و آثار جدید هستند. آثار از طریق سایت تجسمی به صورت آنلاین قابل عرضه و خرید است و علاقه‌مندان استانی هم امکان خرید آثار را دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول