اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

این هیأت، ماهانه ۱۰۰۰ سبدکالا بین نیازمندان توزیع می‌کند

مسئول گروه جهادی الکفیل گفت: در طول ماه این گروه جهادی هزار سبد و در برخی ایام بیش از این تعداد سبد کالا در نقاط مختلف کشور به‌خصوص جنوب تهران توزیع می‌کند که ارزش ریالی این اقلام حدود ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

این هیأت، ماهانه ۱۰۰۰ سبدکالا بین نیازمندان توزیع می‌کند

حجت‌الاسلام سیدامیر عبدالملکی، مسئول گروه جهادی الکفیل وابسته به هیأت یا کفیل تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در راستای کمک‌رسانی به مردم اظهار داشت: این گروه جهادی در امر تعمیر و بازسازی مدارس در مناطق مختلف محروم کشور تلاش دارد. به‌طورمثال شاید مردم باور نداشته باشند اما در منطقه ۱۲ تهران مدارسی وجود دارند که از لحاظ آب‌گرم‌کن و شوفاژ با مشکلاتی مواجه هستند و یا مدارسی در کشور وجود دارد که از لحاظ وسایل گرمایشی و سرویس بهداشتی با مشکل روبرو هستند که گروه ما در رفع آن‌ها تلاش می‌کند. 

وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این گروه جهادی برگزاری کلاس آموزشی تقویتی برای دانش‌آموزان خوزستان و لرستان است.

توزیع روزانه هزار پرس غذای گرم میان دانش‌آموزان محروم

عبدالملکی با اشاره به اجرای پویش اطعام مهدوی گفت: براساس این طرح به صورت یک روز در میان، هزار پرس غذای گرم در مدارس مناطق محروم میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود، زیرا بسیاری از خانواده‌های این مناطق امکان تهیه غذا برای فرزندان خود را هم ندارند.

پیگیری رفع مشکلات بینایی دانش‌آموزان محروم

مسئول گروه جهادی الکفیل با اشاره به اینکه این گروه در حوزه ارائه خدمات درمانی و پزشکی نیز به محرومین کمک‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: طرح غربالگری دانش‌آموزان مدارس محروم برای شناسایی مشکلات بینایی دانش‌آموزان اجرایی می‌شود و در صورت نیاز عینک به‌صورت رایگان اهدا می‌شود.

وی افزود: انجام عمل جراحی، عمل تومور مغری، جراحی دیسک کمر، ویزیت رایگان مردم و در صورت نیاز انتقال بیماران برای انجام روند درمان به تهران از دیگر برنامه‌های درمانی این هیأت در طول سال است.

توزیع هزار سبد کالا میان نیازمندان کشور

عبدالملکی با اشاره به توزیع سبد کالا به‌صورت ماهیانه میان خانواده‌های نیازمند گفت: در طول ماه این گروه جهادی هزار سبد و در برخی ایام بیش از این تعداد سبد کالا در نقاط مختلف کشور به‌خصوص جنوب استان تهران همچون شهرستان‌های ورامین، اسلامشهر، شهریار، شهرری و ... توزیع می‌کند که ارزش ریالی این اقلام حدود ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

تهیه ۸۵ هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان محروم

مسئول گروه جهادی الکفیل ادامه داد: این گروه جهادی در ابتدای سال تحصیلی در مجموع ۸۵ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان توزیع کرد و همچنین کفش و لباس نیز برای این دانش‌آموزان فراهم شد.

وی ادامه داد: تهیه سید کالا ویژه آغاز سال نو، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده برای تکمیل پروژه‌ها، برگزاری اردوی جهادی در خوزستان، لرستان و کرمان از برنامه‌های پیش‌روی این گروه جهادی است.

تهیه ده‌ها جهیزیه به‌صورت ماهیانه برای زوج‌های نیازمند

عبدالملکی با بیان اینکه برگزاری پویش هر هیأت یک جهیزیه از سوی این گروه جهادی در کشور کلید خورد، تصریح کرد: در طول ماه این گروه جهادی ده‌ها جهیزیه به دختران نیازمندان اهدا می‌کند و امسال در ایام میلاد حضرت زهرا(س) نیز ۸ جهیزیه هدیه تهیه کرد.

مسئول گروه جهادی الکفیل ادامه داد: تهیه مسکن اجاره‌ای برای خانواده‌های نیازمندی که امکان اجاره مسکن ندارند از دیگر برنامه‌های این گروه است.

 

گزارشی از فعالیت‌های گروه جهادی الکفیل

طبخ ۱۲ هزار پرس سبزی پلو با ماهی

وی تصریح کرد: سال گذشته شب عید این گروه جهادی ۱۲ هزار پرس سبزی پلو با ماهی طبخ کرد و میان خانواده‌های نیازمند توزیع کرد.

عبدالملکی با بیان اینکه ارائه کمک‌های مالی برای اعزام نیازمندان به سفرهای زیارتی مشهد و کربلای معلی از دیگر برنامه‌های این گروه است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کمک به این گروه جهادی و مشارکت در این امور خیر می‌توانند کمک‌های خود را به این گروه ارائه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول