اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کاهش ۹۰۵ هزار نفری مخاطبان سینما/ اعلام مقررات بازار فیلم ایران ۲۰۲۰

اگرچه به علت افزایش نرخ بلیت سینما، آمار فروش فیلم‌ها در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است، ولی تعداد مخاطبان ۹۰۵ هزار نفر کاهش یافته است.

کاهش ۹۰۵ هزار نفری مخاطبان سینما/ اعلام مقررات بازار فیلم ایران ۲۰۲۰

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، میزان فروش سینمای ایران در یازده ماه سال ۱۳۹۸ به فروشی معادل ۲۹۳میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۳۹۰هزار تومان رسیده است و طی این مدت ۲۵ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۴۲ نفر به تماشای فیلم های درحال اکران نشستند.

میزان فروش فیلم های سینمایی در یازده ماه سال ۹۷ نیز معادل ۲۳۲ میلیارد و ۱۵۳میلیون و ۵۷۵ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۲۶ میلیون ۶۲۲ هزار و ۳۲۶نفر بوده است . با توجه به افزایش میزان فروش فیلم ها در سال ۹۸ و بر اساس بررسی‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم‌ها در یازده ماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ چهار درصد رشد داشته؛ ولی تعداد تماشاگران در یازده ماه امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

ناگفته نماند میزان فروش و تعداد بیننده ایام جشنواره فیلم فجر در میزان فروش و تعداد بیننده بهمن ماه محاسبه نشده است. همچنین با اشاره به فروش بهمن ماه می‌توان گفت: میزان فروش سینمای ایران در بهمن ماه سال ۹۸ معادل ۱۷ میلیارد و ۷۸۶میلیون و ۴۱۵هزار تومان بوده و یک میلیون و ۵۸۰هزار نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.

در مقایسه بهمن ماه با مدت زمان مشابه سال ۹۷ می‌توان اعلام کرد: فروش در سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۸۸۷میلیون و ۱۴۳هزار تومان بوده و یک میلیون و ۶۹۴هزار و ۸۵۶نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند که بر این اساس در بهمن ماه ۹۸ فروش بیست و هشت درصد افزایش را نشان می‌دهد و بیننده ۷ درصد کاهش داشته است.

 مطالعه گزارش کامل آمار سینما در سال ۹۸ مطالعه گزارش کامل آمار سینما در سال ۹۸  

* شرایط و مقررات عمومی بازار بین‌المللی فیلم ایران ۲۰۲۰ اعلام شد
شرایط و مقررات عمومی بیست و سومین دوره بازار بین المللی فیلم ایران ۲۰۲۰ که از ۲۸ فروردین تا ۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ مطابق با ۱۶ تا ۲۰ آوریل سال ۲۰۲۰ به‌عنوان یکی از بخش‌های سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود، اعلام شد. 
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بیست و سومین دوره بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران، به عنوان یکی از بخش‌های مهم سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از تاریخ ۲۸ فروردین لغایت ۱ اردیبهشت ۹۹ مطابق با 16 تا 20 آوریل سال 2020 میلادی در تهران برگزار می‌شود. 
شرکت‌هایی که تمایل دارند در بازار حضور پیدا کنند، باید نهایتا تا تاریخ ۱۰ اسفند ۹۸ از طریق پایگاه الکترونیکی www.fajriff.com  ثبت نام کنند و ضمن حصول اطمینان از اطلاعات ارائه شده، تمامی مشخصات و مدارک مربوطه را تا قبل از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۸ برای انتشار در کتاب راهنما و پایگاه الکترونیکی www.fajriff.com ارسال کنند. همچنین شرکت کنندگانی که مایلند شرکت و محصولاتشان را در کتاب راهنما و پایگاه الکترونیکی www.fajriff.com تبلیغ کنند لازم است که درخواست‌های خود را کتبا ارائه دهند.
برای ثبت نام در بازار فیلم، ارائه مجوز فعالیت شرکت و محصولات مورد نظر الزامی است. 
هدف اصلی این بازار فیلم ایجاد محیطی برای معرفی، تبلیغ و توزیع فیلم‌های خانوادگی ایرانی و فیلم‌های خارجی انسان دوستانه و اخلاقی با تاکید بر پرهیز از فیلم‌های غیراخلاقی است. 
به علاوه، بازار فیلم ایران نگاهی ویژه به آثاری دارد که گسترش پیام عدالت‌طلبی و دفاع از ستمدیدگان و همینطور با تاکید بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی در دنیایی متعصب و غیر انسانی موثر باشند و در همین راستا، بازار بر فیلم‌هایی از خاورمیانه، آسیای مرکزی، قفقاز و آناتولی و آثاری پیام آور صلح و دوستی در مقام آموزه‌های راستین پیامبران الهی تمرکزی خاص دارد. همچنین این رویداد فضای مناسبی برای آشنایی و تبادل نظر و ایجاد فرصت‌های همکاری میان تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، غرفه داران و فروشندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران و کشور‌های خارجی را فراهم می‌کند. 
ثبت نام برای شرکت در بازار تنها برای افراد متخصص و حرفه‌ای از جمله تهیه‌کنندگان، توزیع کنندگان، شرکت ها و پخش کنندگان، سرمایه‌گذاران، سینماداران، خریداران، فروشندگان و نماینده‌های شبکه تلویزیونی، سینمای خانگی، فیلم‌های ویدئویی و رسانه‌های جدید است. بدیهی است موسسات و محصولات قابل عرضه آنها بایستی به لحاظ حقوقی دارای مجوز رسمی از مراجع ذیصلاح باشند. 
پخش کنندگان بین المللی که نسبت به اخذ مجوز اقدام کرده باشند، امکان حضور در این رویداد بین المللی را خواهند داشت. 
فیلم هایی که با مقررات و قوانین داخلی و حقوق بین‌المللی مغایرت داشته باشد به صورت خودکار از حضور در بازار حذف خواهند شد و همچنین برگزارکننده از نمایش فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بدون مجوز خودداری می‌کند. فیلم‌های برگزیده ایرانی نیز در سالن‌های مخصوص با زیرنویس انگلیسی برای شرکت کنندگان بین المللی نمایش داده می‌شوند. 
بازار فیلم ایران از تاریخ ۲۸ فرورودین تا ۱ اردبیهشت ۹۹ در تهران برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان باید برای طراحی و دکوراسیون غرفه خود یک روز قبل از شروع بازار اقدام کنند. همچنین حضور حداقل یک نماینده شرکت مسلط به زبان انگلیسی در ساعت کاری بازار در غرفه الزامی است.
سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۲۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۹۹ به دبیری محمدمهدی عسگرپور در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول