اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

توزیع ۲ تن گوشت بین سیل‌زدگان به نیت سلامتی امام زمان (عج)

معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به اجرای طرح هفتگی صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) گفت: مبلغ جمع‌آوری شده برای گوسفند قربانی هزینه و بخشی از آن در طرح اطعام عمومی آبگوشت جمکران مصرف و بخش دیگری نیز میان نیازمندان توزیع می‌شود.

توزیع ۲ تن گوشت بین سیل‌زدگان به نیت سلامتی امام زمان (عج)

عباس درویش توانگر - حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: در روایات به منتظران و شیعیان امام زمان(عج) توصیه شده است که در عصر غیبت به قربانی کردن و صدقه دادن برای سلامتی امام مهدی (عج) خود بپردازند.

 

پویش آغاز هفته با صدقه برای سلامتی امام زمان(عج)

وی با اشاره به اینکه جهت دادن به امور خیر و زندگی مؤمنان به سمت امام زمان(عج) از برنامه‌های مسجد مقدس جمکران است، گفت: این مسجد بنا دارد نگاه و توجه مردم را به این سمت معطوف کند که بخشی از مال، زندگی و حتی زمان خود را به امام زمان (عج) اختصاص دهند که در این راستا حدود ۶ ماه است که پویشی راه‌اندازی شده است تا مردم هفته خود را با صدقه برای امام زمان (عج) آغاز کنند.

 

طبخ آبگوشت برای زائران جمکران و تهیه گوشت برای نیازمندان

حسین‌آبادی با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق کد دستوری #۳۱۳*۷۸۰* صدقات خود برای امام زمان(عج) را اهدا کنند، گفت: مبلغ جمع‌آوری شده از این طریق به صورت قربانی گوسفند هزینه می‌شود و گوشت حاصل در طرح اطعام عمومی آبگوشت مسجد جمکران در روزهای دوشنبه‌، سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته مصرف می‌شود و بخش دیگری نیز میان نیازمندان توزیع می‌شود.

 

توزیع ۲ تن گوشت برای سیل‌زدگان

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: این مسجد پویش رُزِقَ الْوَرَی براساس دعای عدیله مفاتیح الجنان با هشتگ #عهد_خدمت طراحی کرده است که از سیل لرستان آغاز شد و در آن یک تن گوشت به سیل‌زدگان اهدا شد و در زمان سیل سیستان و بلوچستان نیز حدود یک ماه پیش، یک تن گوشت به سیل‌زدگان اهدا شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مسجد مقدس باتوجه به فرارسیدن عید نوروز و نیمه شعبان نیز در قالب همین طرح صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) کمک‌هایی را مدنظر دارد که باتوجه به صدقات مردم اجرایی و در آینده اطلا‌ع‌رسانی خواهد شد.

گزارش از عباس درویش توانگر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول