اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهره‌مندی ۵۱۷ واحد صنعتی کردستان از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: امسال برای گازرسانی به 300 واحد صنعتی برنامه‌ریزی شد که عملیات اجرایی گازرسانی به این تعداد شروع شد و تا پایان بهمن ماه تعداد 211 مورد گازدار شدند که جمع کل واحدهای صنعتی بهره‌مند از گاز طبیعی به 517 مورد رسید.

بهره‌مندی ۵۱۷ واحد صنعتی کردستان از گاز طبیعی

احمد فعله‌گری اظهار داشت: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مورد افزایش تقاضا برای گاز طبیعی گفت: نظر به هزینه‌های بالای اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از سوخت‌های مایع در تولید برق، پیش‌بینی می‌‌شود که مصرف آن در آینده نزدیک متوقف شود، همچنین با توسعه استفاده از گاز طبیعی در حمل و نقل ایجاد ظرفیت برای صادرات (بنزین، گازوئیل، LPG)، کاهش آلایندگی هوا و افزایش درآمد ملی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: جمع واحدهای شناسایی شده برابر مفاد قانونی شورای اقتصاد یک هزار و 113 مورد است که تا پایان سال 97 جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس این مصوبه 306 واحد صنعتی با اجرای 144 کیلومتر و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای 29 میلیون لیتر سوخت مایع در سال است که معادل 61 درصد از کل سوخت مصرفی واحدهای صنعتی را شامل می‌شد.

فعله‌گری با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت گاز استان کردستان در سال جاری برای گازرسانی به واحدهای صنعتی، گفت: در سال جاری برای گازرسانی به 300 واحد صنعتی با مصرف 9.13 میلیون لیتر سوخت برنامه‌ریزی شد که عملیات اجرایی گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی شروع شد و تا پایان بهمن ماه سال جاری تعداد 211 مورد گازدار و جمع کل واحدهای صنعتی بهره‌مند از گاز طبیعی به 517 مورد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بهره‌مندی صنایع از گاز طبیعی را مسبب رشد و توسعه خواند و اظهار داشت: در حال حاضر گازرسانی به 101 واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد در حال انجام است و گازرسانی به 19 واحد صنعتی دیگر در دست طراحی و انتخاب پیمانکار است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول