اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سندرز پیروز انتخابات ایالت «نوادا» شد

نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «نوادا» حاکی از آن است که سناتور «برنی سندرز» با کسب بیش از 55 درصد از آراء پیروز شده است.

سندرز پیروز انتخابات ایالت «نوادا» شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» آمریکا در رقابت‌های انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «نوادا» پیروز شد.

رسانه‌های آمریکایی از جمله شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش کردند که نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا حاکی از آن  سناتور برنی سندرز با کسب بیش از ۵۵ درصد از آراء پیروز این ایالت شده است.

مجری شبکه فاکس‌نیوز گزارش کرد که سندرز موفق به کسب ۵۵.۷ درصد از آراء شده است، بایدن در حال حاضر با کسب ۱۹.۸ درصد جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و «تام استیر» با ۹.۲ درصد و «الیزابت وارن» با ۸.۳ درصد از آراء در جایگاههای بعدی قرار گرفته‌اند.

 

 

علیرغم گزارش فاکس‌نیوز، دیگر رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که «پیت بوته‌جج» در انتخابات درون حزبی آیووا در جایگاه سوم قرار دارد و «الیزابت وارن» در جایگاه چهارم رقابت‌های این ایالت قرار گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیروزی چشمگیر برنی سندرز در نوادا، به وی کمک خواهد کرد تا شانس پیروزی خود را در رقابت‌های موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» (۱۳ اسفندماه) افزایش دهند.

پیش از نوادا، انتخابات مقدماتی ایالتی در آیووا و نیوهمپشایر برگزار شده بود که در آیووا، «پیت بوته‌جج» جایگاه نخست و سندرز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بودند. در ایالت نیوهمپشایر نیز، سندرز پیروز انتخابات شد و بوته‌جج جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، در ادامه رقابت‌های درون حزبی، شنبه هفته آینده (۱۰ اسفندماه)، انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «کارولینای جنوبی» برگزار خواهد شد و بعد از آن در سوم مارس (۱۳ اسفندماه) به طور همزمان در ۱۴ ایالت آمریکا، انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برگزار می‌شود که نقش مهمی برای مشخص شدن نامزد نهایی دموکرات‌ها برای ورود به رقابت‌های اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خواهد داشت و به سه‌شنبه بزرگ معروف است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» نیز در این خصوص گزارش کرد، سناتور برنی سندرز در انتخابات  روز شنبه (سوم اسفندماه) درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا، یک پیروزی قاطعانه برای خود ثبت کرد و جایگاه خود را بعنوان پیشتاز نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تثبیت کرد.

شمارش آراء اولیه نشان داده است که سندرز در میان جوانان و لاتین تبارها از محبوبیت بیشماری برخوردار بوده است که این قشر تقریباً یک سوم از حوزه‌های انتخابیه نوادا را تشکیل می‌دهد. 

سندرز همچنین در مجمع انتخاباتی «لاس وگاس» نیز پیروز شده است که این مسئله بر حمایت قاطعانه اتحادیه‌های کارگری از این سناتور آمریکایی تأکید دارد.

سندرز در جمع هواداران خود در «سن آنتونیو» گفت: «در نوادا، ما یک ائتلاف چند نسلی و چند نژادی را کنار یکدیگر قرار دادیم که نه تنها در نوادا پیروز می‌شوند بلکه این کشور را نیز فرامی‌گیرد».

 

 

ایالت نوادا تنها 9 دهم درصد(36 وکیل انتخاباتی) آرا وکلای انتخاباتی را در اختیار دارد، با این وجود نتیجه انتخابات در این ایالت از این حیث اهمیت دارد که اولین ایالت با جمعیت قابل توجه غیرسفید پوست است که انتخابات درون حزبی در آن برگزار می‌شود. 

در ایالتهای آیووا و نیوهمپشایر بیش از ۹۳ درصد مردم سفید پوست هستند اما در ایالت نوادا تنها ۴۹ درصد جمعیت سفیدپوست و بقیه از رنگین پوستان آمریکا هستند.

هم‌اکنون برنی سندرز با پیروزی در انتخابات درون حزبی ایالت نوادا، با کسب ۲۸ موکل انتخاباتی در صدر رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها قرار دارد. بوته‌جج با کسب ۲۲ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار دارد و وارن با ۸ موکل انتخاباتی و «امی کلوبوچار» با ۷ موکل انتخاباتی در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

از طرف دیگر، انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت نوادا حکایت از آن دارد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موفق شده است که تمامی ۲۵ نماینده این ایالت را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول