اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

صدور برگه سلامت برای مسافران ترکیه‌/عفونت‌زدایی هواپیماها پیش از هر پرواز + فیلم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همه هواپیماها پیش از هر پرواز طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ضدعفونی می‌شوند، از صدور برگه سلامت برای مسافران ترکیه در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

صدور برگه سلامت برای مسافران ترکیه‌/عفونت‌زدایی هواپیماها پیش از هر پرواز +  فیلم

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در پاسخ به این سؤال که آیا هواپیماها در پروازهای داخلی و خارجی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ضدعفونی می‌شوند؟‌ اظهار داشت:‌ اقدامات پیشگیرانه طبق دستورالعمل وزارت بهداشت برای پروازها در حال انجام است. 

وی افزود: بنا بر حساسیت مسیرها، قطعاً این اقدامات شدت و ضعف دارد و بسته به مسیر، در انواع مختلف ضدعفونی انجام می‌شود؛ در مسیرهایی که احتمال بیشتر انتقال ویروس وجود دارد، با سختگیری و شدت بیشتری کارها انجام می‌شود. 

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: همه کرو پروازی شرکت‌های هواپیمایی این دستورالعمل را رعایت می‌کنند و براساس توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمل می‌کنند. 

 

ضدعفونی هواپیماها

 

وی در پاسخ به این سؤال که ضدعفونی هواپیما پیش از انجام همه‌ پروازهای داخلی و خارجی انجام می‌شود؟ گفت: در همه پروازها بدون استثنا قبل از پرواز، عفونت‌زدایی انجام می‌شود.

 

 

جعفرزاده اظهار داشت: همچنین در داخل فرودگاه‌ها هم طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، ضدعفونی انجام می‌شود و اقدامات لازم برای مسافران ورودی و خروجی انجام می‌شود. 

 

 

* صدور برگه سلامت برای مسافران ترکیه در فرودگاه‌های کشور

وی در پاسخ به این گفته که کشور ترکیه از مسافران ایرانی برای سفر به این کشور، برگه سلامت طلب می‌کند و این برگه چگونه صادر می‌شود؟ توضیح داد: پزشکان مربوطه در فرودگاه‌های کشور‌ که در مسیر ترکیه پرواز دارند، مستقر شده‌اند تا مسافران پیش از عزیمت به این کشور با مراجعه به این پزشکان در صورت عدم وجود بیماری، برگه سلامت دریافت کنند. 

بنابراین گزارش فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه درباره شیوع‌ ویروس کرونا (کووید -19) ‌گفته بود: «در پی مشاهده کرونا در ایران٬ از پنجشنبه‌شب همه کسانی که از این کشور وارد ترکیه می‌شوند قبل از کنترل پاسپورت٬ تحت کنترل‌های پزشکی قرار می‌گیرند؛ به افرادی که علائم بیماری مذکور را داشته باشند اجازه ورود داده نخواهد شد. به خصوص از ورود آنهایی که مریض هستند، تب دارند یا علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، عطسه، ضعف و مشکل تنفسی دارند، ممانعت به عمل خواهد آمد».

به گفته وزیر بهداشت ترکیه‌ «‌از مسافران ایرانی برگه سلامتی که بیان می‌کند آنها سالم هستند درخواست می‌شود، این مورد تصویب شده است و از عصر یکشنبه (امروز) قابل اجرا خواهد بود، به ویژه از ورود افرادی که از شهر قم به ترکیه سفر می‌کنند، ممانعت به عمل می‌آید.»‌

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول