اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راهکار کنترل فرونشست زمین جاری شدن زاینده‌رود است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: راهکار کنترل فرونشست زمین در اصفهان، جاری شدن دوباره زاینده‌رود است تا آب‌های زیرزمینی برگشت داده شود.

راهکار کنترل فرونشست زمین جاری شدن زاینده‌رود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامحسین عسکری پیش از ظهر امروز در صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان  با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال ۷۴ با مصوبه مجلس شورای اسلامی شکل گرفت، اظهار کرد: از سال ۷۹ نیز نخستین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان در اصفهان شکل گرفت و در ۷ رشته مرتبط با ساختمان به مردم ارائه خدمات می‌کند، در حال حاضر در کل استان اصفهان ۳۲ هزار نفر عضو دارد که ۱۶ هزار نفر از این اعضا دارای پروانه اشتغال بوده و ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به اینکه همکاری‌های این سازمان با شهرداری می‌تواند در ساخت و ساز و عمر ساختمان‌ها و صیانت از سرمایه‌های ملی باشد، بیان کرد: آمار و ارقام در مصرف انرژی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری بالا بوده و تلفات این انرژی هم بالا خواهد بود، انتظار از شهرداری کمک برای نهادینه کردن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان است.

وی در ادامه بیان داشت: انتظار از شهرداری و معاونت شهرداری این است که به نهادینه کردن مبحث ۱۹ کمک کنند، البته در مبحث هوای پاک شهرداری موظف شده است که مبحث ۱۹ را اجرایی کند، از چند سال پیش هم مهری در پرونده‌ها زده می‌شود که عمل به مبحث ۱۹ الزامی است؛ همچنین موضوع یکپارچگی خدمات الکترونیکی با شهرداری را داریم که انتظار می‌رود این موضوع نیز تسهیل شود.

عسکری در ادامه در رابطه با فرونشست زمین در اصفهان اذعان کرد: فرونشست زلزله خاموش بوده و راهکار آن هم جاری شدن دوباره زاینده‌رود است تا آب‌های زیرزمینی برگشت داده شود و چاه‌های غیرمجاز هم پلمپ شوند؛ در اصفهان موارد بسیار زیادی داریم از ساختمان‌های که چرخش پیدا کرده و فرو رفته‌اند و دعواهای بسیار زیادی هم بین مالکان و مهندسان ساختمان وجود دارد که نمی‌دانند علت ترک‌های ساختمان‌ها فرونشست زمین است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اضافه کرد: در بعضی دشت‌های اصفهان فرونشست‌های زیادی اتفاق افتاده و همچنین بعضی از ساختارهای اساسی استان دچار آسیب است و شهرداری به عنوان مدیریت بحران شهر باید در این زمینه تدبیر کند.

وی خاطرنشان کرد: راهکار عملی دیگر این است که باید در محاسبات سازه‌ای تجدیدنظر شده و از فنداسیون‌های تکی هم استفاده نشود و تمهیدات فنی صورت گیرد که اگر ساختمانی دچار فرونشست شد به صورت مساوی باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول