اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

قلیان‌ها عامل انتشار ویروس کرونا هستند/ اخطار جدی به عرضه‌کنندگان قلیان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به سفره‌خانه‌ها و عرضه کنندگان قلیان هشدار جدی داد.

قلیان‌ها عامل انتشار ویروس کرونا هستند/ اخطار جدی به عرضه‌کنندگان قلیان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در نشست پدافند زیستی اظهار کرد: روز گذشته 19 مورد مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شد که خوشبختانه جواب آزمایش‌ها منفی بود.

وی تصریح کرد: هدف از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها جلوگیری از شیوع بیماری است، عاجزانه از مردم خواهش داریم از حضور در خیابان‌ها و بازارها خودداری کنند، ازدحام جمعیت از در خیابان‌ها زیاد است، مردم برای حفظ سلامتی خودشان جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اخطار به سفره‌خانه‌ها گفت: استفاده از قلیان‌ها ممنوع است، موضوع بسیار جدی است، قلیان‌ها یکی از عامل‌های اصلی انتشار ویروس کرونا است، اگر بعد از این تذکر موردی برخورد کنیم، علاوه بر جمع‌آوری معرفی به دادگاه و شدید‌ترین برخوردها را خواهیم داشت.

 جمالیان بیان داشت: بر اساس مصوبات کمیته افراد پرخطر از جمله مادران باردار و کارمندانی که بیماری مزمن دارند بعد از تایید پزشک معتمد با تشخیص اداره دورکاری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: تمام ادارات موظف هستند بنرهای آموزشی را در سطح شهر نصب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: بیمارستان خوانساری به عنوان بیمارستان معین کرونا امروز راه‌اندازی شده و افراد می‌توانند علاوه بر کلینیک‌های خصوصی و دولتی از فردا به این بیمارستان مراجعه کنند.

جمالیان گفت: یکی از داروخانه‌های خصوصی اراک قرار است ماسک را به صورت رایگان با کمک شخص خیر در میان مردم توزیع کنند، حواله در اختیار اداراتی که قصد تامین مواد ضدعفونی کننده را دارند، قرار می‌گیرد و ادارات می‌توانند به معاونت غذا و داروی دانشگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول