اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتظاری که ۱۰ ساله می‌شود/ ۴۵ کیلومتر تا دوبانده شدن جاده «بیرجند- قاین» باقی است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: برای دوبانده‌کردن محور بیرجند- قاین ۴۵ کیلومتر باقی‌مانده که ۲۵ کیلومتر آماده آسفالت و ۲۰ کیلومتر در حال زیرسازی است.

انتظاری که ۱۰ ساله می‌شود/ ۴۵ کیلومتر تا دوبانده شدن جاده «بیرجند- قاین» باقی است

مهدی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی با مساحت ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع سومین استان پهناور کشور بوده که بیش از ۸۰ درصد ترانزیت به افغانستان و کشورهای آسیای میانه از راه‌های خراسان‌جنوبی انجام می‌شود.

وی طول راه‌های استان را ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر عنوان کرد و بیان داشت: از این میزان، ۴۷۲ کیلومتر راه اصلی چهارخطه، یک هزار و ۶۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۹۸۲ کیلومتر فرعی و یک هزار و ۱۹۳ کیلومتر راه فرعی دسترسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه طی یک سال اخیر با پیگیری‌های استاندار خراسان‌جنوبی و مسؤولان استان اعتبارات بخش راه‌های استان بیش از سه برابر افزایش یافته، مطرح کرد: خراسان‌جنوبی در مسیر راه‌های شریانی و ترانزیتی کشور قرار دارد که جایگاه مهمی در شرق کشور است.

جعفری با اعلام اینکه از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند دوم مورد نیاز استان تنها ۶۴۰ کیلومتر تاکنون به بهره‌برداری رسیده است، مطرح کرد: بیش از  ۸۰ کیلومتر باند دوم در استان آسفالت شده و همچنین زیرساخت‌های ۹۰ کیلومتر برای اجرای باند دوم آماده‌سازی شده است.

عیدی ۹۸؛ آرامش در ۶ کیلومتر دیگر از محور دلهره

وی در خصوص وضعیت جاده بیرجند- قاین، عنوان کرد: این محور دارای ۱۰۰ کیلومتر طول است که موضوع دوبانده کردن آن از سال ۸۹ مطرح و عملیات اجرایی دوبانده‌شدن آن از سال ۹۳ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از این میزان تاکنون ۴۹ کیلومتر دوبانده شده است، عنوان کرد: همچنین شش کیلومتر دیگر از طول مسیر دوبانده شده که با احتساب آن طول مسیر دوبانده این محور به ۵۵ کیلومتر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دوبانده‌کردن ۴۵ کیلومتر دیگر از این محور باقی‌مانده که ۲۵ کیلومتر آماده آسفالت و ۲۰ کیلومتر در حال زیرسازی است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت‌ماه ۹۹ بیش از ۲۰ کیلومتر از محور بیرجند - قاین بازگشایی و زیر بار ترفیک برود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول