اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ایجاد کسب و کار با رسیدن به دانشگاه های نسل سوم اتفاق می افتد

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه با مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان می توان به رشد علمی دست یافت،گفت:باید دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم مراکز علمی حرکت کرده وبا استفاده و با بهره‌ از دانش های قبلی به ایجاد کسب و کار بپردازند.

ایجاد کسب و کار با رسیدن به دانشگاه های نسل سوم اتفاق می افتد

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه بهره‌گیری از دانش‌های قبلی منجر به ایجاد کسب و کار فارغ التحصیلان می شود،گفت: دانشگاه نسل اول و دوم آموزش‌محور و پژوهش‌محور بودن نتایج خوبی را تاکنون توسط پژوهشگران، نخبگان و دانشمندان ایرانی برای مردم رقم زدند اما اکنون فرصت آن رسیده تا دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم مراکز علمی حرکت کرده و با بهره‌گیری از دانش‌های قبلی به ایجاد کسب و کار بپردازند. به این معنی که با اثرگذاری در اشتغال دانش‌آموختگان انتظار بسیاری از فارغ‌التحصیلان و خانواده‌های آنها را برطرف کنند که این کار تنها با مهارت‌افزایی و کارآفرین بودن دانشجویان اتفاق می‌افتد.

* دانش آموختگان ایده های خود را در مراکز نوآوری به ثروت تبدیل می کنند

وی افزود:‌ مقوله‌هایی مانند نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی از جمله محورهایی است که در حال حاضر دانشگاه‌های سطح یک ایرانی به سمت آن حرکت کرده‌اند به طوری که تیم‌های مختلفی در مراکز نوآوری که در این مراکز علمی شکل گرفته تشکیل شده و دانش‌آموختگان در این محل‌ها ایده‌های خود را با حمایت بخش خصوصی تبدیل محصول و برای کشور ثروت‌آفرینی می‌کنند. اما گام بعدی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، تبدیل شدن مراکز نوآوری و تیم‌های تخصصی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر اقدام‌هایی است که باید با پشتیبانی از آنها انجام شود.

* دانشگاه‌های ما باید به عنوان یک دانشگاه جهان وطنی فعالیت کنند

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار داشت: امروز دانشگاه‌های ما باید به عنوان یک دانشگاه جهان وطنی فعالیت کنند ارتباطات آنها از طریق ابزارهای ارتباطی در هدایت تحصیلی باشد. همچنین ایجاد گرایش‌های بین رشته‌ای برای دانشگاه‌ها از اولویت‌های مهم در راستای نوآوری است.البته رها شدن از زیر چتر دولت یکی دیگر از بحث‌هایی است که باید در قانون‌گذاری به آن پرداخته شود. به طوری که باید به دانشگاه‌ها اجازه داده شود به طور مستقل فعالیت‌های علمی و اقتصادی انجام دهند تا جایی که به مرحله‌ای برسند تا دیگر بدون نیاز به کمک دولت نه تنها هزینه‌های خود را دربیاورند بلکه به سازمان‌های چند فرهنگی تبدیل شوند که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک همه نخبگان کشور در هنگام فارغ‌التحصیلی به عنوان یک نیروی کارآفرین متخصص وارد بازار کار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول