اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

وزارت علوم در تعطیلی دانشگاه‌ها تابع نظر وزارت بهداشت است

یک مقام مسوول در وزارت علوم گفت: این وزارتخانه در تعطیل بودن یا نبودن دانشگاه‌ها تصمیم‌گیر نیست و تابع تصمیمات تخصصی است که وزارت بهداشت اتخاذ می‌کند.

وزارت علوم در تعطیلی دانشگاه‌ها تابع نظر وزارت بهداشت است

علیرضا عبداللهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: وزارت علوم در تعطیل بودن یا نبودن دانشگاه‌ها تصمیم‌گیر نیست و تابع تصمیمات تخصصی است که وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا اتخاذ می‌کنند.

وی گفت: همچنان که تعطیلی های اخیر هم به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود و وزارت علوم اجراکننده تصمیم بود.

وی گفت: در تعطیلی اخیر هم به دانشگاه‌ها اعلام شده بود که هر گونه تعطیلی، تعطیل موقت یا تعویق کلاس‌های درسی و واحدهای آموزشی منوط به نظر مرجع تخصصی است که همان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ همچنین در شهرها و استان ها هم نظر دانشگاه علوم پزشکی و شورای تامین ملاک است؛ زیرا بر اساس قانون وزارت علوم اختیار تعطیلی ندارد.

*فعالیت بخش‌های ضروری در دانشگاه‌ها ادامه دارد

وی تاکید کرد: در مدتی که دانشگاه‌ها تعطیل بوده‌اند فعالیت بخش های دیگر از جمله آزمایشگاه ها در صورت ضرورت بسته به شرایط برقرار بوده است.

عبداللهی نژاد تصریج کرد: برای مثال اگر دانشجوی دکتری باید با وسایل آزمایشگاهی کار کند تا بتواند بنا به ضرورت از تز خود دفاع کند این دانشجو می توانست مشمول شرایط ضرورت قرار بگیرد و با رعایت موارد بهداشتی در محل حضور پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول