اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

«نه» بزرگ مردم به اصلاح‌طلبی

«نه» بزرگ مردم به اصلاح‌‌طلبان در انتخابات چند روز گذشته بدون شک به نوعی مرگ سیاسی این جریان حاکمیتی را رقم خواهد زد.

«نه» بزرگ مردم به اصلاح‌طلبی

خبرگزاری فارس استان کردستان/محمد قادرمرزی، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به نقطه پایان خود رسید که جریان سیاسی پیروز انتخابات در برابر سخت‌ترین شرایط  موجود کشور قرار گرفته است، تلنبارشدن مطالبات مردمی، ناکارآمدی جریان سیاسی اصلاح‌طلبی، بی‌کفایتی دولتمردان در کنترل وضعیت اقتصادی و مهم‌تر اینکه فشار سخت معیشتی بر مردم از بزرگترین مسائل بر سر راه منتخبان مردم در مجلس آینده خواهد بود.

«نه» بزرگ مردم به اصلاح‌طلبان در انتخابات چند روز گذشته، بدون شک به نوعی مرگ سیاسی این جریان حاکمیتی را رقم خواهد زد، اصلاح‌طلبان در دورانی که می‌توانستند همراه مردم و در کنار مردم باشند، نه تنها از مردم فاصله گرفتند، بلکه مردم را به نوعی ابزاری در جهت رسیدن به خواسته  و منافع خویش می‌دانستند.

فشارهای اقتصادی کمرشکن، تورم لجام گسیخته بزرگترین یادگاری از دوران حاکمیت اصلاح‌طلبان برجامعه پوست‌اندازی کرده است، سال‌ها بود که  مردم را با حلوا حلوای برجام بدون فرجام  امیدوار نمودند، در حالیکه همین  برجامشان به مانند سرابی بیش نبود.

امروزه اعتماد بالای مردم در سپردن کرسی‌های مجلس به جریان سیاسی اصولگرا، بدون شک رسالت این جریان را در برآورد نمودن مطالبات مردم دوچندان کرده است، زیرا که مردم از نظر اقتصادی بالاتر از خط قرمز فقر هستند.

اگر مجلس یازدهم به خاطر کلید تدبیر و لیست امید، با دولتمردان از سر سازش و رودربایستی سیاسی در آمد و مردم را به پای مطامع و منفعت بسیاری از دولتمردان  قربانی نمودند، قطعا ترکیب مجلس جدید که برگرفته از نیروهای ارزشی و دلسوز نظام هست، باید مصلحت عموم  را در نظر گرفته و اسیر دروغ‌های بزرگ دولتمردانی نشوند، که مستقیم رودروی مردم دروغ‌های بچگانه‌ای  را بیان می‌کنند، که خود دروغ هم شرمسار می‌شود.

مجلس آینده اگر به ساماندهی وضعیت اقتصادی آحاد جامعه و معیشت اقشار آسیب‌پذیر توجه ویژه‌ای نداشته باشند، بی‌گمان به اعتماد عمومی مردم ضربه جبران ناپذیری وارد خواهد شد.

امروزه سیستم مدیریتی کشور دچار ویروس کشنده کرونا شده است، باید نمایندگان منتخب آستین‌های همت را بالا زده و کشور را از وجود آن دسته از مدیرانی که سال‌هاست تنها به فکر منافع خویش بوده پاکسازی کنند، برخی از مدیرانی که با بهره گرفتن و سوءاستفاده از نردبان جریان سیاسی اصلاح‌طلبی به ناگاه و بدون شایستگی یک شبه کلید مدیریت‌هایی را در دست گرفتند!!

اگر نمایندگان منتخب در دوره جدید مجلس بدون اتکا به لبخند کدخدا با درایت و توانمندی بالای سیاسی مجلس کارآمدی را تشکیل داده و تمامی نگاهشان به مردم و برآورد نمودن مطالبات انباشته شده مردم باشد، بدون شک با تکیه به توان داخلی و باور داشتن این توان خواهیم توانست بر تمامی مشکلات پیروز شویم.

امروزه بزرگترین حلقه گم شده مطالبات مردم همان اقتصاد، معیشت، فرهنگ  است،  که متاسفانه در لابلایی منفعت‌طلبی برخی منفعت‌طلبان گم شده است، نمایندگان مجلس دوازدهم باید زخم عدم اعتماد عمومی مردم را دوباره با برنامه‌های مدون کوتاه مدت ترمیم بخشند، متاسفانه کلید بزرگ تدبیر نه تنها نتوانست هیچ قفلی را باز کند، بلکه بالعکس تمامی قفل‌های نیم‌باز دیگر کشور را چنان قفل نمود که بزرگترین کلیدساز سیاسی هم نخواهد توانست آن را باز نماید.

امروزه وضعیت اقتصادی مردم چنان بغرنج است، امروزه مردمان وفادار ایران چنان از دست دولتمردان ناکارآمد دلشان خون است، که این نفرت و انزجار خویش را از جریان سیاسی حاکم با نوشتن رای خویش در روز جمعه دوم اسفند ماه نشان دادند.

با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق نمایندگان منتخب مجلس از دلسوزان واقعی نظام و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بوده، لذا می‌طلبد که با در نظر گرفتن شرایط وخیم اقتصادی مردم و وضع بسیار بد معیشتی، آستین‌های همت را بالا زده و برای مردمی که همیشه و در تمامی صحنه‌های انقلاب به جد پای کار بوده‌اند، تدبیری اساسی بیاندیشند زیرا که در حقیقت این وضعیت معیشتی و فاصله طبقاتی بسیار زننده بدون شک زیبنده جامعه نیست.

اما سخن پایانی، سال‌هاست که قطار توسعه از ریل خارج شده است، باید نمایندگان جدید و منتخب این قطار خاموش و از ریل خارج شده را مجددا بازسازی نمایند، زیرا مردمان این سامان، سال‌هاست که سامان نیافته‌اند، سال‌هاست که چشمان عده‌ای به لبخندهای زهرآلود کدخدا است، در حالیکه کشور ما بسیار غنی است، اگر برخی از فرصت‌طلبان و منفعت‌طلبان این اجازه را در این چند سال می‌دادند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول