اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

افزایش امیدوارکننده تعداد نهنگ‌های آبی در قطب جنوب

نتایج یک بررسی تازه که در انگلیس انجام شده، نشان می‌دهد تعداد نهنگ‌های آبی و دیگر نهنگ‌های بزرگ در آب های اطراف قطب جنوب افزایش چشمگیری یافته است.

افزایش امیدوارکننده تعداد نهنگ‌های آبی در قطب جنوب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، نهنگ‌های آبی که مدتی بود در دریاهای اطراف قطب جنوب مشاهده نمی شدند حالا مجددا در این منطقه مشاهده شده اند.  

بررسی‌هایی که در این زمینه در سه سال اخیر در 55 نقطه از قطب جنوب صورت گرفته، نشان می دهد تعداد نهنگ های آبی مشاهده شده در سال ۲۰۲۰ برابر با ۳۶ عدد بوده، حال آنکه این رقم در سال ۲۰۱۸ تنها برابر با یک عدد بوده است.

 

نهنگ های آبی که گاهی طول آنها به سی متر و وزنشان به ۱۷۷ تن می رسد، بزرگترین مخلوق کره زمین محسوب می شوند و تعداد آنها بین ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار واحد تخمین زده می شود که برابر با ۳ تا ۱۱ درصد از جمعیت آنها در سال ۱۹۱۱ است.

گفتنی است قلب نهنگ آبی که بزرگترین قلب جهان شناخته می‌شود ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد و در هر بار تپش می‌تواند ۲۲۰ لیتر خون را در بدن این حیوان به گردش درآورد.

به نظر می رسد اجرای برنامه هایی برای حفاظت از این نهنگ ها و جلوگیری از شکار آنها موجب افزایش جمعیت این آبزیان شده باشد.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول