اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پارلمان شرق لیبی: هرگز اجازه تأسیس پایگاه آمریکایی در لیبی را نمی‌دهیم

رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان شرق لیبی تأکید کرد که درخواست وزیر کشور دولت وفاق ملی (غرب لیبی) درباره تأسیس پایگاه نظامی آمریکا مردود است.

پارلمان شرق لیبی: هرگز اجازه تأسیس پایگاه آمریکایی در لیبی را نمی‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسف العقوری» رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان شرق لیبی (طُبرق) گفت که درخواست دولت وفاق ملی برای تأسیس پایگاه نظامی آمریکا در خاک لیبی مردود است.

العقوری در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «هرگز اجازه تأسیس هیچ پایگاه آمریکایی یا هر گونه دخالت خارجی در لیبی را نخواهیم داد».

او افزود: «دولت وفاق ملی غیرقانونی است و یکجانبه عمل می‌کند و هر گونه اقدامی در این زمینه بایستی با رجوع به مجلس نمایندگان صورت گیرد».

العقوری اضافه کرد که طرف آمریکایی هرگز به این درخواست پاسخ نخواهد داد اما وزیر کشور دولت وفاق ملی با این درخواست سعی کرد رضایت دولت آمریکا و افکار عمومی آن را جلب کند.

او همچنین جامعه جهانی را مسئول رفتارهای دولت وفاق ملی برشمرد و گفت: «نباید لیبی صحنه درگیری و حضور نیروهای بیگانه باشد».

«فتحی پاشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی (غرب لیبی) که از سوی جامعه جهانی نیز به رسمیت شناخته شده است، روز یکشنبه از آمریکا برای تأسیس پایگاه نظامی در لیبی به منظور مقابله با نفوذ روزافزون کشورهای خارجی در آفریقا درخواست کرد.

پاشاغا در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» گفت که در پی ارائه طرح «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در خصوص کاهش حضور نظامیان آمریکایی در آفریقا و بازاستقرار این نیروها با هدف تمرکز بر روی مقابله با گسترش نفوذ روسیه و چین، دولت وفاق ملی پیشنهاد میزبانی پایگاه آمریکایی در لیبی را داد.

او گفت: «مفهوم بازاستقرار (نظامیان آمریکا) برای ما روشن نیست اما امیدوار هستیم که لیبی را نیز دربرگیرد تا این کشور به صحنه سوء استفاده دیگر کشورهای بیگانه تبدیل نشود».

پاشاغا تصریح کرد که «حمایت روسیه از حفتر بخشی از استراتژی گسترده است و روس‌ها تنها برای دفاع از حفتر در لیبی حضور ندارند بلکه استراتژی آن‌ها در لیبی و آفریقا گسترده است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول