اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راهکار‌های طب سنتی برای پیشگیری از ویروس «کرونا» + فیلم

عضو کانون تخصصی طب سنتی و اسلامی از راهکار‌های طب سنتی برای پیشگیری از ویروس «کرونا» خبر داد.

راهکار‌های طب سنتی برای پیشگیری از ویروس «کرونا» + فیلم

رامین هودنه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه ویروس «کرونا» از ویروس آنفلونزا، کم‌خطر‌تر است و این موضوع توسط وزیر بهداشت و پزشکان هم مطرح شد، گفت: افرادی که به دلیل ویروس «کرونا» فوت کردند دارای بیماری زمینه‌ای دیگر بودند که با یک سرما‌خوردگی کوچک هم احتمال مرگ این افراد بالا بود.

عضو کانون تخصصی طب سنتی و اسلامی بر لزوم تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر انواع بیماری‌ها و ویروس «کرونا» اشاره کرد و افزود: انجام حجامت پیشگیری و حجامت عام و خروج قطرات خون از بدن به قوی‌شدن آن منجر می‌شود.

وی استفاده از دم‌نوش گرم را هم از راه‌های تقویت سیستم دفاعی بدن ذکر و خاطر نشان کرد: استفاده از دم‌نوش‌های گرم مانند دم‌نوش پونه، نعنا، دارچین و گزنه با مقداری عسل و آبلیمو باعث برقراری توازن گرما و سرما در بدن می‌شود.

هو‌دنه، مصرف ترکیبی یک لیوان آب ولرم، یک قاشق غذاخوری عسل و یک حبه سیر خام خشکیده را در صبح و به صورت ناشتا را پیشنهاد و اظهار کرد: یک عدد پیاز‌خرد‌شده را در آب‌جوش به مدت نیم ساعت بجوشانید و 5 قطره آبلیمو و یک قاشق عسل به آن اضافه و مصرف کنید تا به عنوان آنتی‌بیوتیک عمل کند.

وی مکیدن و قورت‌دادن 2 عدد گل‌میخک را برای حضور در تجمعات و حضور در جمعیت برای ضد‌عفونی‌شدن پیشنهاد داد و افزود: اسپری‌کردن الکل و سرکه در مکان‌هایی که با دست در تماس است و یا اشیایی که دست‌ها با آن در ارتباط هستند، مفید است.

فعال در طب اسلامی و سنتی، ترکیب دود اسپند و گل‌پر و دوری از مصرف غذاهای مانده و فریز‌شده و عدم استفاده هم‌زمان از خیار، گوجه و پنیر را هم از توصیه‌های دیگر برای تقویت سیستم دفاعی بدن ذکر کرد.

 

 

انتهای پیام/86015

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول