اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

درمان فک و صورت در ایران در سطح مراکز پیشرفته دنیا قرار دارد

جراح دهان، فک و صورت گفت: درمان ناهنجاری‌های فک و صورت در ایران در سطح پیشرفته بوده و تمام اقداماتی که در مراکز پیشرفته دنیا انجام می‌شود، در ایران صورت می گیرد.

درمان فک و صورت در ایران در سطح مراکز پیشرفته دنیا قرار دارد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، ابوالحسن مسگرزاده، جراح دهان، فک و صورت درباره ناهنجاری‌های فک و صورت، اظهار داشت: مفهوم ناهنجاری‌های فک و صورت متناسب نبودن ارتباط فکین با یکدیگر به دلایل مختلف؛ از جمله مشکلات مادرزادی و یا عوامل اکتسابی مانند تصادفات و تروما است.

وی افزود: با استفاده از جراحی می‌توان ارتباط مناسب میان فکین را ایجاد کرد و اقدامات مناسب درمانی را برای بیمار انجام داد.

این جراح دهان، فک و صورت ادامه داد: جراحی ناهنجاری‌های فک و صورت که جراحی ارتوگناتیک نام دارد، تامین عملکرد صحیح فک را به همراه داشته و سه هدف کلی به دنبال دارد. نخست اینکه تامین اکلوژن یا جفت گیری دندانی را به همراه دارد.

مسگرزاده اضافه کرد: همچنین نکته دوم تامین زیبایی برای صورت و در نکته سوم بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس بیمار می‌تواند سبب شود.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه  درمان ناهنجاری‌های فک و صورت پیشرفته است، گفت: تمام اقداماتی که در مراکز پیشرفته دنیا انجام می‌گیرد، به همت همکاران ما در مراکز آموزشی و خصوصی صورت گرفته و هیچ مشکلی در این زمینه در حوزه علمی نیست.

 این جراح دهان، فک و صورت خاطرنشان کرد: هر چند آمار دقیقی در مورد ناهنجاری‌های فک و صورت در کشور ما وجود ندارد، اما حدوداً به دلیل آمار بالای تصادفات میزان این ناهنجاری‌ها قابل توجه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول