اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روش‌های پیشگیری از کرونا از دیدگاه یک متخصص بیماری‌های عفونی

یک متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا هیچ مکمل دارویی پیشنهاد نمی‌شود فقط استفاده از چهار گروه مواد غذایی مناسب و طبیعی و مایعات توصیه می‌شود.

روش‌های پیشگیری از کرونا از دیدگاه یک متخصص بیماری‌های عفونی

بهزاد محسن‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: افرادی که مبتلا به علائم سرماخوردگی در این بازه زمانی هستند سعی کنند با دیگران تماس نداشته باشند و در یک اتاق جداگانه در منزل استراحت کنند.

وی گفت: در صورت وجود علایم شدید تنفسی و تنگی نفس به مرکز بررسی کرونا در بیمارستان توحید سنندج و در شهرستان‌های استان به مراکز درمانی که برای این امر اختصاص یافته است، مراجعه کنند.

وی استفاده از ماسک، تغذیه مناسب همراه با مایعات زیاد و خودداری از ورود به مجامع عمومی را برای افرادی که مبتلا به سرماخوردگی ضروری بیان کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: آزمایش تشخیص کرونا فقط برای افراد با بیماری شدید و بستری در بیمارستان انجام شده و برای سایر موارد نیاز به انجام آزمایش نیست.

محسن‌پور اذعان کرد: برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا هیچ مکمل دارویی پیشنهاد نمی‌شود فقط استفاده از چهار گروه مواد غذایی مناسب و طبیعی و مایعات توصیه می‌شود و تبلیغ این مکمل‌ها بعضا جنبه تجاری داشته و در روند بیماری و پیشگیری موثر نیست.

وی اذعان داشت: افراد مبتلا به بیماری‌هایی زمینه‌ای نظیر دیابت، مشکلات قلبی، سرطان‌، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، اگر دچار عفونت با کرونا ویروس شوند فرم‌های شدیدتر ویروس در آنها ظاهر می‌شود و بیشتر در معرض عوارض این بیماری قرار می‌گیرند لذا رعایت اصول بهداشتی و خودداری از تجمع در اماکن عمومی برای این افراد ضروری است.
 
این پزشک سنندجی خطاب به شهروندان اظهار کرد: اطلاعات درست و صحیح را فقط از منابع رسمی دریافت کنند و به شایعات بی‌اساس در این خصوص توجه نکنند.

محسن‌پور با بیان اینکه از نمونه‌های ارسالی استان کردستان به تهران برای آزمایش تا این لحظه مورد مثبتی گزارش نشده است، افزود: سیستم بهداشتی صرف‌نظر از تعداد موارد مثبت آزمایش کرونا برای همه موارد مشکوک اقدامات درمانی انجام خواهد داد و مسئله مهم در این خصوص بکارگیری روش‌های پیشگیری بوده و صرف‌نظر از تعداد آزمایش مثبت این اقدامات باید با جدیت دنبال شد.

وی استفاده از ماسک را برای افرادی که مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای خاص و یا با تعداد زیادی ارباب رجوع سروکار دارند ضروری عنوان کرد و گفت: شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون توصیه می‌شود و از دست‌دادن و روبوسی در این مدت خودداری کنید.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماران به فرم خفیف بیماری مبتلا می‌شوند و نیازی به بستری و مراجعه به بیمارستان ندارند، گفت: تنها ۲۰ درصد مردم ممکن است به فرم شدید بیماری و بستری شدن نیاز پیدا کنند.

محسن‌پور عنوان کرد: از هر ۱۰۰ نفر که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند فقط ۲ نفر آنها ممکن است فوت کنند که این میزان نسبت به مرگ و میر افراد مبتلا به آنفلوآنزا کمتر است ولی میزان ابتلا در کرونا بیشتر از آنفلوآنزا است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول