اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

12 متخلف حوزه محیط زیستی در زنجان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: 12 متخلف در بهمن‌ماه سال‌‌جاری در حوزه محیط زیست در زنجان دستگیر شدند.

12  متخلف حوزه محیط زیستی در زنجان دستگیر شدند

اسماعیل قلی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت مستمر انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در بهمن‌ماه سال‌جاری 79 قطعه پرنده در زنجان شکار شده است، بیان کرد: از این تعداد چهار قطعه کبک و 75 قطعه طرقه چکاوک بوده است.

وی با بیان اینکه در بهمن‌ماه سال‌جاری یک رأس خرگوش شکار شده است، عنوان کرد: در این ماه چهار مورد شروع به شکار انجام شده است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه 10 قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: سلاح غیر مجاز در این بهمن‌ماه کشف نشده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه 37 مورد انواع ادوات کشاورزی کشف و ضبط شده است، ادامه داد: این ادوات شامل فشنگ، تور، ساچمه و ... است.

وی با بیان اینکه طرح یک ساعت با محیط‌بانان در زنجان در بهمن‌ماه سال‌جاری اجرایی شده است. عنوان کرد: در این زمینه به 420 نفر آموزش داده شده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه یک مورد تخریب مرتع در زمینه شخم‌زنی اراضی انجام شده است، اضافه کرد: دو مورد زمین‌خواری نیز در بهمن‌ماه سال‌جاری به ثبت رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه ضرر و زیان وارده 23 میلیون و 500 هزار ریال بوده است، عنوان کرد: ضرر و زیان وصولی در این ماه، 27 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه 12 متخلف در بهمن‌ماه سال‌‌جاری در حوزه محیط زیست دستگیر شدند، بیان کرد: این متخلفان در قالب 12 پرونده دستگیر شدند که در این ایام 10 پرونده مختومه شده و دو پرونده مفتوح بوده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه در بهمن‌ماه سال‌جاری مورد حمله گرگ مشاهده نشده و تنها حضور این حیوانات در محیط انسانی مشاهده شده است، گفت: این حیوانات به دلیل کمبود غذا و دفع نامناسب مواد غذایی در شهرها عامل این حضور بوده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول