اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

لزوم برگزاری الکترونیکی انتخابات کانون وکلا

وکیل دادگستری گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه و شیوع ویروس کرونا که منجر به تعلیق برگزاری انتخابات هیات مدیره کانون وکلا شده،باید فکری به حال الکترونیکی شدن این انتخابات کرد.

لزوم برگزاری الکترونیکی انتخابات کانون وکلا

رسول کوهپایه زاده وکیل دادگستری در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس گفت: جشن استقلال کانون وکلای دادگستری و انتخابات سی و یکمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز که قرار بود این هفته 8 اسفند برگزار شود به دلیل رعایت جوانب احتیاطی و ایمنی برای حفظ سلامت همکاران و آحاد جامعه به تعویق افتاد.

وی افزود:این اقدام هیأت نظارت بر انتخابات  برای رعایت مصالح و منافع ایمنی و بهداشتی و سلامت جامعه قابل توجه و  تقدیر است، منتهی این موضوع یکی از ضعف‌های نحوه برگزاری انتخابات را از این حیث آشکار کرد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: این درحالی است که کانون وکلای دادگستری مرکز شامل وکلای تهران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و سمنان است و در روز رأی‌گیری عملا فقط تعدادی از وکلای مقیم تهران می توانند در روند انتخابات شرکت می‌کنند.

کوهپایه زاده گفت: با توجه به شرایط و مقتضیات روز حتماً ایجاب می‌کند ما از نحوه رأی‌گیری و انتخابات سنتی و دستی به سمت انتخابات الکترونیک گام برداریم که این مهم چندین سال است مورد تأکید همکاران قرار گرفته و زیرساخت‌های آن فراهم و مهیا شده اما متأسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

وی تصریح کرد: ایرادات جدی که در نحوه انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز انتخابات به صورت دستی و سنتی وارد است، هم میزان مشارکت را کاهش می‌دهد و هم حقوق مسلم سایر همکاران وکیل‌مان را در استان‌های سیستان و بلوچستان، سمنان و هرمزگان تخدیش می‌کند به هر حال آنها مجبور هستند برای شرکت در انتخابات رنج سفر و مشکلات رفت و آمد را برای خودشان هموار سازند.

وی گفت: با توجه به اتفاقی که رخ داده به نظر می‌رسد لازم است این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و یکی از برنامه‌های هیأت مدیره آتی وکلای مرکز باید تحقق انتخابات هیأت مدیره به صورت الکترونیک باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول