اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سیگار اولین محصولی که مشمول کد رهگیری شد

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سیگار اولین محصولی است که کد رهگیری آن عملیاتی می‌شود، گفت: اجرای این برنامه در جلوگیری از قاچاق بسیار تاثیرگذار است.

سیگار اولین محصولی که مشمول کد رهگیری شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مهدی صادقی نیارکی امروز در مراسم رونمایی از کدرهگیری سیگارت که در شرکت دخانیات ایران برگزار شد، گفت: اجرای این طرح به لحاظ کنترل واردات غیرقانونی و قاچاق سیگار به کشور اهمیت  بسزایی دارد  و روند اجرایی آن با حمایت کامل دستگاه‌های مرتبط با موضوع مبارزه با قاچاق کالا همراه است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سیگار اولین محصولی است که کد رهگیری آن عملیاتی شده است و اجرای این طرح در جلوگیری از قاچاق سیگار بسیار موثر خواهد بود. 

صادقی نیارکی  اظهار داشت: سرمایه‌گذاری برای تولیدات داخلی سیگار در سال گذشته افزایش یافته و باید توجه داشت که قاچاق کالا و سیگار آثار متعددی از نظر اقتصادی و بهداشتی دارد. 

وی با اشاره به لزوم رعایت استانداردها در تولید سیگار اظهار داشت: پدیده قاچاق علاوه بر مشکلات بهداشتی در اشتغال پایدار صنعتی، تولیدی تو تجاری کشور تاثیر بسیار منفی و مخربی دارد. 

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: قاچاق سیگار به کشور علاوه بر  آسیب های که به زیرساخت های تولیدی کشور  می‌رساند باعث می‌شود بخش  عمده ای از واردات غیرقانونی و جعلی وارد کشور شده و  تبعات فراوانی در حوزه سلامت افراد برجای گذارد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه ما در شرایطی هستیم که در حال عبور از اقتصاد نفتی به اقتصادی مبتنی بر ارزش افزوده تولیدات صنعتی قرار داریم گفت: بنابراین حمایت از تولید داخل و قطع قاچاق درکلیه کالاهای کشور اهمیت بسزایی دارد. 

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت:  یکی از روش های موثر در کنترل پدیده قاچاق مبارزه هوشمندانه با آن است که باید مبتنی بر یک نظام سازمان یافته انجام گیرد.

صادقی نیارکی افزود: طرح رهگیری سیگار یک سامانه هوشمند است و نظارت بر اصالت کالا علاوه برنهادهای مسئول بر عهده مصرف کننده است که می تواند از طریق سامانه مرتبط، در کمترین زمان استعلام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول