اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کشف جام‌های ریتون ساسانیان در گرمه

فرمانده انتظامی شهرستان گرمه از کشف ۲ قطعه جام ریتون متعلق به دوره ساسانیان به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

کشف جام‌های ریتون ساسانیان در گرمه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری پلیس، علیرضا پوربه اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی در حوزه خریدوفروش اشیاء عتیقه در سطح شهر گرمه فعالیت دارند بلافاصله موضوع به‌صورت ویژه، در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های به‌عمل‌آمده و تلاش شبانه‌روزی موفق شدند محل اختفای افراد موردنظر را شناسایی کردند، افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۳ تن از قاچاقچیان را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو متهمان ۲ عدد جام ریتون عتیقه کشف شد، تصریح کرد: با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی و بررسی‌های لازم مشخص شد جام‌های کشف‌شده مربوط به دوره ساسانیان و اشکانیان بوده که ارزش آن ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمه بابیان اینکه متهمان درنهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: پلیس در برخورد با افرادی که با سودجویی قصد تخریب اموال ملی و آثار باستانی را داشته باشند از هیچ تلاش فروگذار نخواهد کرد و از مردم عزیز نیز همواره انتظار می‌رود در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول