اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین خبرها از کرونا در سمنان

آخرین خبرها از کرونا ویروس در استان سمنان از تعطیلی مراکز و برنامه‌هایی که با تجمع مردم همراه بود، خبر می‌دهد.

آخرین خبرها از کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آخرین اخبار از شیوع ویروس کرونا از تعطیلی برخی مراکز استانی و شهرستانی و لغو شماری از برنامه‌ها به دلیل بیم گسترش این ویروس خبر می‌دهد.

لغو رویدادهای ورزشی

نظر به اهمیت حفظ سلامت ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزش و همچنین علاقه‌مندان و تماشاگران رویدادهای ورزشی، از روز دوشنبه، پنجم اسفندماه ۹۸ کلیه مسابقات ورزشی کشوری، استانی و شهرستانی در تمام رده‌های سنی به مدت ۱۰ روز لغو می‌شود.

از این‌رو، دیدار تیم‌های فوتسال کیان میامی و آریا سنگسر مهدی‌شهر لغو شده است.

ضدعفونی فضاهای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هم گفته است: به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا، مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس استان سمنان تا پایان هفته تعطیل است.

دانش‌آموزان و معلمان مشمول این تعطیلی هستند و در این مدت، مدیران، معاونان و نیروهای خدماتی هر مدرسه، به ضدعفونی فضاهای آموزشی می‌پردازند.

لغو آزمون‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای میامی هم گفت: برگزاری کلیه آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شامل آزمون آنلاین، هماهنگ و صنعت ساختمان تا ۱۹ اسفندماه لغو شده است.

تعطیلی تمام تمرینات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی

بنا به تصمیم هیأت فوتبال استان سمنان، به‌منظور احترام به نگرانی اولیا و جلوگیری از شیوع بیماری، تمام تمرینات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی (رده سنی پایه) در استان سمنان تا روز جمعه نهم اسفندماه تعطیل شده است.

در صورت عدم رعایت و بروز هرگونه مشکل، باشگاه مربوطه پاسخگو خواهد بود.

پل ارتباطی و پاسخگویی شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی

پل ارتباطی و پاسخگویی شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در مورد بیماری‌های حاد تنفسی ازجمله کروناویروس جدید 2019 به شماره موبایل 09013102732 راه‌اندازی شد.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: در راستای آگاهی، آموزش، اطلاع‌رسانی صحیح و پاسخ به سؤالات احتمالی هم استانی‌ها و شهروندان در خصوص بیماری‌های حاد تنفسی ازجمله کروناویروس جدید 2019، این دانشگاه به راه‌اندازی پل ارتباطی و پاسخگویی به‌صورت شبانه‌روزی اقدام کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: شهروندان و هم استانی‌های سمنانی می‌توانند با شماره‌گیری 09013102732 به‌صورت شبانه‌روزی اطلاعات موردنیاز خود را در راستای بیماری‌های حاد تنفسی (کروناویروس جدید 2019) دریافت کنند.

ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا برای مددجویان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان هم گفت: مددجویان استان سمنان توصیه‌های وزارت بهداشت را با هدف پیشگیری و مبتلا شدن به ویروس کرونا رعایت کنند.

سیده‌فاطمه تقوی از ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا برای جامعه هدف کمیته امداد خبر داد و گفت: تعدادی از مددجویان استان سمنان دارای بیماری صعب‌العلاج و سالمند هستند که با مراقبت بیشتری کنترل می‌شوند.

وی رعایت نکات بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با صابون یا استفاده از مایع ضدعفونی‌کننده، استفاده از ماسک، دست ندادن و روبوسی نکردن و حفظ آرامش خود و پرهیز از نگرانی از اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری کرونا را ضروری عنوان کرد و افزود: کمیته امداد مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت، موارد ضروری و نکات بهداشتی لازم را به‌صورت پیامک به مددجویان اطلاع‌رسانی می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۷ مرکز درمانی طرف قرارداد با کمیته امداد روزانه خدمات درمانی و بهداشتی را به مددجویان ارائه می‌دهد خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲ هزار خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان ارائه شده است.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول