اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در گرجستان: پروازهای موردی برای بازگشت ایرانی‌ها به کشور برقرار می‌شود

سفیر ایران در تفلیس به نقل از مسئولان گرجی اعلام کرد که در صورت کم شدن آثار شیوع ویروس کرونا پروازهای مستقیم به ایران از سر گرفته خواهد شد و گفت: برای بازگشت ایرانی‌ها به کشور نیز پروازهای موردی برقرار می‌شود.

سفیر ایران در گرجستان: پروازهای موردی برای بازگشت ایرانی‌ها به کشور برقرار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید جواد قوام شهیدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس امروز (دوشنبه) در اظهاراتی درباره تعلیق پروازهای مستقیم ایران - گرجستان از روز گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: مـتاسفانه بزرگ نمایی و تبلیغات وسیع سیاه و منفی نسبت به شیوع این  ویروس در ایران صورت گرفته و اظهارنظرهایی مطرح شده و این در حالی است که کشورهای بسیاری با این مشکل مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای منفی که در گرجستان در این زمینه صورت گرفته و فضای عمومی این کشور را تحت تاثیر قرار داده، خاطرنشان کرد: دولت گرجستان ناگزیر از فضای روانی ایجاد شده در جامعه، تصمیمی را علیرغم میل باطنی خود و اینکه علاقه‌مند نبودند این پروازها قطع شود، اتخاذ کرده و این پروازها به دستور هیأت دولت و نخست‌وزیر گرجستان لغو شده است.

*هیچ منعی برای ورود و خروج ایرانی‌ها وجود نخواهد داشت

سفیر ایران در گرجستان افزود: از روز گذشته که از لغو این پروازها مطلع شدیم، تماس‌هایی را با مسئولان وزارت خارجه و مسئولان کشور گرجستان که در این زمینه تصمیماتی را اتخاذ کرده بودند، برقرار کردیم و موضوعات و ابعاد قضیه مورد مذاکره قرار گرفت.

قوام شهیدی اضافه کرد: در نهایت صبح امروز (دوشنبه) در جلسه‌ای که با مسئولان ذیربط ورود و خروج، پروازها و خطوط اتوبوسرانی داشتیم، بررسی‌هایی انجام شد و متعاقبا در ملاقاتی که با معاون وزیر خارجه گرجستان انجام شد، مسائل مربوط به تردد ایرانی‌ها مطرح شد که از سوی طرف گرجی با مساعدت و روحیه بسیار مثبتی مواجه شدیم.

وی در تشریح نکات مطرح شده در این جلسه نیز گفت: در این جلسه درباره زمان تعلیق این پروازها عنوان شد که در اولین فرصتی که آثار این ویروس‌ کم شود، پروازها از سر گرفته خواهد شد. مسئولان گرجی همچنین درباره اینکه آیا ایرانی‌ها می‌توانند از طرقی غیر از پرواز مستقیم به گرجستان تردد کنند، پاسخ دادند که هیچ منعی برای ورود و خروج ایرانی‌ها وجود نخواهد داشت.

*برقراری پروازهای موردی برای بازگشت ایرانی‌ها

سفیر ایران درباره ایرانیانی که در گرجستان حضور دارند و قصد بازگشت به کشور را دارند و تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده نیز اضافه کرد: قرار شد پروازهای موردی برقرار شود و کسانی که در گرجستان برای دیدار یا به عنوان گردشگر آمده‌‌اند، به ایران بازگردند.

قوام شهیدی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل خاصی برای تردد افراد وجود ندارد و امیدواریم هر چه زودتر مشکل پروازها رفع شده و تردد به صورت عادی جریان یابد.

لازم به ذکر است سفارت ایران در تفلیس پیش از این اعلام کره بود که با تصمیم دولت گرجستان و به منظور ملاحظات مربوط به ویروس کرونا پروازهای مسیر ایران گرجستان از روز یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ برابر با ۲۳ فوریه ۲۰۲۰ به طور موقت تعلیق شده است.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در اظهاراتی درباره مسدود شدن مرزهای برخی از کشورهای همسایه با ایران در پی شیوع ویروس کرونا این اقدامات را پیشگیرانه و موقتی خواند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول