اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ارسال نمونه‌های مشکوک به کرونا از گلستان به تهران/ تخت‌های ویژه در اختیار بیماران قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از ارسال 19 نمونه مشکوک به کرونا از این استان به تهران خبر داد و گفت: جواب مثبت قطعی فعلا نیامده است و فرض را بر آن می‌گیریم که استان گلستان آلوده به ویروس کرونا است.

ارسال نمونه‌های مشکوک به کرونا از گلستان به تهران/ تخت‌های ویژه در اختیار بیماران قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ویروس کرونا موضوعی که این روزها همه مردم را درگیر خود کرده است، با آمدن کرونا بازارهای هفتگی، همایش‌ها، سمینارها، مکان‌های تجمعی مانند کتابخانه‌ها، سینماها، باشگاه‌های ورزشی، مکان‌های آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها فعلاً تعطیل شده که شاید لازم باشد مکان‌های بیشتری تعطیل شود.

بهترین راه مبارزه و پیشگیری از این بیماری مراقبت‌های بهداشتی فردی است، بیایید با هم تمرین کنیم اولین کار پس از تماس با سطوح مشترک؛ شستن دست هایمان باشد و اگر دستمان آلوده شد آنرا به صورت، چشم و بینی نزنیم، هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنیم، تلفن ۳۱۵۰ شبانه‌روزی به سوالات مربوط به ویروس کرونا پاسخ می‌دهد.

*شناسایی 19مورد مشکوک به کرونا در گلستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه موارد بستری مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده است، گفت: 19 مورد مشکوک به کرونا در استان وجود دارد که نمونه آن به تهران ارسال می‌شود.

سراج الدین عارف نیا ادامه داد: گرچه جواب مثبت قطعی فعلا در نیامده است ولی فرض می‌گیریم که استان آلوده به ویروس کروناست، به دلیل اینکه درصد آمار بستری کمی تغییر کرده و موارد نمونه‌های مشکوک ارسالی به کرونا در حال افزایش است.

وی از تدارک امکاناتی برای بیماران بستری خبر داد و افزود: ایزولاسیون بیماران تنفسی را انجام دادیم، در هر بیمارستان یک بخش ویژه بیماران تنفسی ایجاد شده که خدای ناکرده سایر بیماران دچار بیماری تنفسی نشوند.

* تدارک تخت‌های ویژه برای بیماران مشکوک به کرونا

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: اتفاق دیگری که افتاده در بیمارستان پنج آذر گرگان یک بخش 70 تخت‌خوابی ایجاد شد، در بیمارستان خاتم الانبیا 40 الی 50 تخت ویژه در نظر گرفتند حتی در بیمارستان تامین اجتماعی قرار شده که ۱۰ درصد از تخت‌ها به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده شود.

عارف نیا با بیان اینکه انتقال ویروس از طریق تماس دست به سطوح آلوده قابل انتقال است، ابراز کرد: طبیعتاً باید برای پیشگیری راه هایی را انتخاب کنیم که مانع این اتفاق شود اگر دستمان را به سطوح آلوده مثل درب تاکسی، میله اتوبوس و وسایل اماکن عمومی می زنیم باید بلافاصله تمام زوایای دست‌ها را به مدت ۳۰ ثانیه بشوییم.

وی افزود: افرادی که حتی با یک تب و سرفه خفیف بیمار می‌شوند حتی الامکان از منزل بیرون نروند از خانواده‌ها خواهش می‌کنیم که اگر هرگونه تب، سرفه، احساس تنگی نفس، علائم آنفولانزا و سرماخوردگی در آنها ظهور و بروز کرد به هیچ عنوان یک هفته از منزل خارج نشوند تا مانع انتشار ویروس نشوند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول