اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هیأت رئیسه جدید شورای شهر زنجان انتخاب می‌شود

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با جایگزینی عضو علی‌البدل، هیأت رئیسه جدید شورای شهر زنجان انتخاب می‌شود، اما منحل نمی‌شود.

هیأت رئیسه جدید شورای شهر زنجان انتخاب می‌شود

عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه برای چهار نفر از اعضای شورای شهر زنجان مشکل پیش آمده است، شورا برای برگزاری جلسات علنی از رسمیت افتاده است، اما برگزاری جلسات کمیسیون‌ها مشکلی ندارد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان افزود: با این حال با شرایط به وجود آمده شورا رئیس و نایب رئیس ندارد، در صورتی که برای رسیدگی به امور مردم نیازمند هیأت رئیسه هستیم از همین رو باید سریعا زمینه حضور اعضای علی‌البدل فراهم شود تا شورا دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به اینکه قانون در ارتباط با حضور و جایگزینی اعضای علی‌البدل صراحت دارد و این موضوع را پیش‌بینی کرده است، افزود: حتی اگر برای کل اعضای شورای شهر که 9 نفر هستند هم مشکل به وجود بیاید، 6 نفر اعضای علی‌البدل می‌توانند جلسات را تشکیل دهند و شورا منحل نخواهد شد.

راشاد با اشاره به اینکه با پیگیری انجام شده قرار است به زودی اعضای علی‌البدل جایگزین شوند، گفت: پس از حضور اعضای علی‌البدل رئیس و هیأت رئیسه تعیین خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه شوراها پارلمان محلی هستند و باید جایگاه آنها تثبیت شده باشد، تصریح کرد: با این امروز قانون شوراها نواقص بسیاری دارد و همواره شاهد محدود کردن شوراها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه جایگاه شورا باید در قوانین مربوطه تعیین شود، افزود: با این حال همواره قوانین و بخشنامه‌های جدید برای شورا تعیین می‌شود که چه کاری بکنند.

راشاد افزود: اتفاقات اخیر رخ داده نشان می‌دهد که در ارتباط با نظارت بر شوراها، مراجع ذیربط باید دقت بیشتری کنند و سوابق افرادی که قرار است به عنوان نمایندگان مردم در شورا حضور داشته باشند، نظارت کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان همچنین با تأکید بر مبارزه با مفاسد در رده‌های مختلف بیان کرد: این موضوعات باید به جدیت دنبال شود و شعاری نباشد.

وی همچنین در ارتباط با انتخاب شهردار نیز گفت: بنده از ابتدا بر استفاده از توانمندی افراد شایسته استان تأکید داشتم و در انتخاب شهردار نیز این موضوع را بیان کردم.

راشاد با اشاره به اینکه شخص غیربومی قطعا برای فعالیت خود از نفرات غیربومی استفاده خواهد کرد، افزود: مردم نیز از شورا انتظار دارند که از ظرفیت استان استفاده شود و با توجه به اینکه پس از انتخاب شهردار جدید نقدهای بسیاری به این موضوع وارد شده است، از همین رو بنده درخواست دارم که این مصوبه بازنگری شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه هدف از بازنگری این انتخاب تشکیک در مصوبه شورا نیست، اضافه کرد: اما به عقیده بنده مسؤولان استان می‌توانند در این باره راهکاری تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این به علت اتفاقات رخ داده، هویت شوراها مورد خدشه واقع شده است، تصریح کرد: به همین خاطر نظر بنده در این زمین،ه تأمل در انتخاب شهردار است و به عقیده بنده می‌توان با حضور اعضای جدید تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول