اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ورود سامانه بارشی از اواخر امشب به استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش‌های استان سمنان از اواخر امشب و اوایل فردا آغاز می‌‌شود.

ورود سامانه بارشی از اواخر امشب به استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج مصطفوی عصر امروز در جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران استان سمنان که با هدف بررسی سامانه جدید هواشناسی در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی کشور در سوم اسفندماه و همچنین اخطاریه امروز این سازمان، بارش‌های استان سمنان از اواخر امشب و اوایل فردا آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی استان سمنان در ابتدا ملایم و گرم بوده و با نفوذ جریانات شمالی با سامانه سرد مخلوط می‌شود و تشدید بارش‌ها را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه از بعدازظهر سه‌شنبه، بارش باران به‌ویژه در مناطق غربی و مرکزی از ایوانکی تا مهدی‌شهر شدید می‌شود، ادامه داد: میزان بارش‌ها در یک بازه زمانی سه تا چهار ساعته تا ۳۰ میلی‌متر نیز خواهد رسید.

مصطفوی با بیان اینکه لازم است تا با همکاری تمام دستگاه‌های مسؤول، تمهیدات لازم در جاده‌های استان سمنان اندیشیده شود، افزود: طی روزهای آینده، وزش بادهای لحظه‌ای شدید با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت را تجربه خواهیم کرد.‌

وی ادامه داد: سامانه بارشی استان سمنان در روز چهارشنبه با مخلوط سامانه‌های گرم و سرد، کاهش چهار درجه‌ای را در پی خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود، درجه حرارت هوا تا ۱۲ درجه سردتر شود و در ارتفاعات نیز برف ببارد.‌

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش‌ها در کل استان روی خواهد داد؛ اما میزان آن در مناطق غربی و مرکزی استان بیشتر و در مناطق جنوب شرقی کمتر خواهد بود.

مصطفوی گفت: این سامانه بارشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از سمت غرب استان به سمت سمنان و مهدی‌شهر و ارتفاعات شمال و شمال شرقی حرکت می‌کند و فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه وضع هواشناسی و هشدارهای لازم از طریق پیامک به ادارات و دهیاران استان سمنان اعلام شده است، تصریح کرد: براثر بارش‌های پیش رو، امکان پدید آمدن سیلاب و روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تأکید کرد: اختلال در رفت و آمد، اختلال در محورهای کوهستانی، کاهش دید و خسارات ناشی از وزش باد شدید از آثار سامانه جدید بارشی این استان خواهد بود.‌

مصطفوی خاطرنشان کرد: لازم است تا به‌منظور پیشگیری از بحران، مدیریت سدها، حامل‌های انرژی و مدیریت شهری مدنظر قرار گیرد.‌

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول