اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سیر تا پیاز اخبار کرونایی در خوزستان/فعلا امن و امان است

در بسته خبری کرونا خوزستان منفی بودن جواب آزمایش دو بیمار، آغاز شست‌وشو اتوبوس‌های شهری و فرودگاه اهواز و ممنوعیت خروج الکل از خوزستان را بخوانید.

سیر تا پیاز اخبار کرونایی در خوزستان/فعلا امن و امان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در بسته خبری کرونا خوزستان منفی بودن جواب آزمایش دو بیمار، آغاز شست‌وشو اتوبوس‌های شهری و فرودگاه اهواز و ممنوعیت خروج الکل از خوزستان را بخوانید.

جواب آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا منفی بود

مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن اشاره به بستری ۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی، اظهار کرد: با توجه به همزمانی شیوع کرونا با فصل آنفلوآنزای نوع B و شباهت این دو ویروس به هم، هر بیماری که با تظاهرات بالینی آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کند به نوعی مشکوک به کرونا نیز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر چهار بیمار در بیمارستان رازی بستری هستند که جواب آزمایش کرونا ویروس دو نفر از این بیماران منفی بوده است.

وی افزود: بیماری دو نفر آنفلوآنزای نوع B بوده اما هنوز جواب آزمایش دو بیمار دیگر آماده نشده است.

آماده‌سازی پزشکان و تجهیزات برای مقابله با کرونا

ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در تشریح تمهیدات اندیشیده شده در کنترل ویروس کرونا عنوان کرد: در اهواز ۴ آمبولانس را برای جابه‌جایی بیماران مشکوک درنظر گرفته و پرسنل آن را آموزش داده‌ایم و هر دفعه طی انتقال بیمار مشکوک، گندزدایی خواهند شد.

وی افزود: آمبولانس‌هایی نیز که انتقال بیماران مشکوک از شهرستان‌ها را بر عهده دارند به محض رسیدن به مرکز استان و انتقال بیمار، گندزدایی شده و تا بهبود وضعیت این آمبولانس از چرخه ارائه خدمات آن شهرستان خارج خواهد شد که همه این اقدامات در جهت احتیاط بیشتر است.

ابول‌نژادیان در رابطه با تعداد پزشکان و نحوه ارائه خدمات بیان کرد: تعداد پزشکان را در اورژانس‌ها افزایش داده‌ایم تا تجمع بیماران کمتر شود چرا که یک سرفه از بیماری که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کند می‌تواند منبع خطر باشد.

با داروخانه‌های متخلف برخورد می‌شود

نعمت الله بیرانوند مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان اظهار کرد: با داروخانه‌هایی که در فروش ماسک و ژل ضدعفونی کننده تخلف کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سواستفاده عده ای سودجو پس از انتشار اخبار ویروس کرونا گفت: گشت‌های تعزیرات برای برخورد با داروخانه های متخلف در استان خوزستان و اهواز آغاز شده است و تخلفات احتمالی را تذکر داده اند.

تعطیلی اماکن ورزشی خوزستان تا پایان هفته

افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: باتوجه به تصمیم ستاد پیشگیری از گسترش کرونا ویروس در ورزش، تمامی میزبانی‌های خوزستان از اردوهای تیم‌های ملی و رقابت‌های کشوری به مدت ۱۰ روز لغو شد.

وی افزود: همچنین طی بخشنامه‌ای اعلام کردیم که تمام باشگاه‌ها، استخرها و اماکن عمومی ورزشی استان خوزستان تا پایان هفته جاری تعطیل شوند.

تکذیب وجود بیمار مشکوک به کرونا در آبادان

شکراله سلمان زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان، در خصوص شایعات مطروحه مبنی بر مثبت بودن یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در آبادان، اظهار کرد: این موضوع قویاً از سوی  این دانشکده تکذیب می‌شود و اگر چنین موردی وجود داشته باشد، طبق آزمایشاتی که در این دانشکده صورت می‌گیرد، تشخیص داده و اعلام خواهد شد نه از اطریق رسانه‌هایی که بدون اطلاع ما این خبر را منتشر می‌کنند.

تعطیلی مدارس خوزستان تا پایان هفته

بنا به دستور استاندار خوزستان به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مدارس و مراکز آموزشی درسطح استان خوزستان تا پایان هفته جاری تعطیل است. 

استاندار گفته است این تصمیم با وجود نظر مخالف کارشناسی و عدم وجود گزارش ابتلا به کرونا در سطح خوزستان در پاسخ به دغدغه مندی مردم گرفته شد.

ممنوعیت صادرات الکل به خارج از خوزستان

امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: هرگونه صادرات الکل و موادشوینده بهداشتی ازخوزستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی افزود: باتوجه به وضعیت موجود در خصوص کرونا ویروس و تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی مردم خوزستان مقرر شده تا هرگونه صادرات مواد شوینده از این استان ممنوع شود.

تجهیز خوزستان به کیت تشخیص کرونا

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا از روز دوشنبه در اختیار خوزستان قرار گرفت و از این پس نیازی به ارسال آزمایش‌ها به تهران نیست.

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این کیت‌ها از امروز برای تشخیص ویروس کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گرفته است.

آغاز ضدعفونی اتوبوس های شهری توسط شهرداری اهواز

رئیس سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: ضد عفونی و پاکسازی اتوبوس ها در اهواز هر شب به وسیله دستگاه های مخصوص انجام می شود.

تعطیلی فروشگاه تجهیزات پزشکی در پی گرانفروشی ژل ضدعفونی

نعمت الله بیرانوندی‌ مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، گشت مشترک این اداره با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد و در این گشتها ضمن تذکر به برخی اصناف که احتمال تخلف را داشتند، یک واحد صنفی متخلف پلمب شد.

وی افزود: این واحد، ژل ضدعفونی ۲۶۰۰۰ تومانی را به مبلغ ۸۵۰۰۰ تومان عرضه می کرد که با دستور رئیس شعبه در محل پلمب شد.

آغاز شست‌وشو و ضدعفونی فرودگاه اهواز

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، هم اکنون در حال ضدعفونی و شستشوی فرودگاه‌های استان هستیم.

وی افزود: در زمینه کنترل مسافران تاکنون هیچ اکیپ نظارتی در فرودگاه مستقر نشده اما قرار است تا فردا در جلسه‌ای که با حضور مسوولان علوم پزشکی اهواز برگزار می‌شود، این موضوع پیگیری و در صورت نیاز نسبت به استقرار اکیپ‌های کنترل مسافران در فرودگاه اقدام شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول