اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آمادگی خراسان رضوی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک با نجف

استاندار خراسان رضوی در دیدار سرکنسول عراق در مشهد ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌های اقتصادی گفت: تجربه‌های موفق اقتصادی خراسان رضوی می‌تواند در قالب مشاوره و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در اختیار استانداری نجف قرار گیرد.

آمادگی خراسان رضوی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک با نجف

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌ حسینی در دیدار سرکنسول عراق در مشهد که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم در زمان ماموریت سرکنسول عراق در مشهد، روابط بین خراسان رضوی و نجف اشرف ارتقا یابد.

استاندار خراسان رضوی افزود: جمهوری اسلامی ایران کمک‌های سخاوتمندانه‌ای در حوزه امنیت عراق انجام داده است، همین موضوع باعث شده احساس برادری و اخوت بین دو ملت ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه کشور ایران برای ساخت عتبات عالیات تاکنون اقدامات مناسبی را انجام داده است، افزود: تکمیل پروژه‌هایی که در این زمینه وجود دارد با همان جدیت قبل ادامه پیدا خواهد کرد.

رزم‌حسینی با اشاره به خدماتی که از طرف شهرداری مشهد در ایام اربعین در شهر نجف صورت گرفت، ادامه داد: هزاران نفر از کارکنان شهرداری مشهد مسئولیت بهداشت، نظافت و تغذیه زائران اربعین حسینی را برعهده داشتند.

استاندار خراسان رضوی با ابراز علاقمندی و آمادگی برای اجرایی شدن پروتکل خواهر خواندگی نجف اشرف و مشهد، افزود: خراسان رضوی تجربه‌های بسیار موفقی در حوزه اقتصاد دارد که می‌تواند در قالب مشاوره و سرمایه‌گذاری‌های مشترک به استانداری نجف ارائه شود.

وی با بیان ظرفیت توریسم سلامت در خراسان رضوی از سرکنسول عراق در مشهد دعوت کرد که از ظرفیت‌های اقتصادی استان بازدید کند.

در این دیدار سرکنسول عراق در مشهد گفت: دو کشور ایران و عراق و ملت‌های آن‌ها شرایط بسیار سختی در طول تاریخ پشت سر گذاشته‌اند اما با وجود این شرایط همواره تلاش کرده‌اند روابط خود را حفظ کنند.

اسعد سلطان ابو گلل افزود: دشمنان هر چه برای تفرقه انداختن بین دو ملت ایران و عراق تلاش کردند، موفق نشدند، در این راستا بسیاری از روابط و ویژگی‌های مشترک بین دو کشور ایران و عراق باعث شده رابطه خوب بین دو کشور ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ 70051/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول