اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«کرونا» اهدای خون را در کرمانشاه کاهش داده است/ نیاز فوری به اهدای خون در تمامی گروه‌های خونی

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از کاهش چشمگیر مراجعات مردم استان برای اهدای خون به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

«کرونا» اهدای خون را در کرمانشاه کاهش داده است/ نیاز فوری به اهدای خون در تمامی گروه‌های خونی

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به کاهش ذخایر خونی در استان، اظهار داشت: مراجعات مردم برای اهدای خون با توجه به فصل سرما کلا کاهش یافته بود که اخیرا با اضافه شدن شیوع یا شایعات بیماری ویروس کرونا، شاهد کاهش شدید مراجعات مردمی برای اهدای خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر کمترین موجودی خون را داریم، ادامه حیات خیلی از بیماران بستگی به همت مردم نوعدوست استان دارد.

وی تصریح کرد: حدودا 20 درصد از خون و فرآوردهای خونی به طور ثابت برای بیماران تالاسمی جدا از بیماران سرطانی، تصادفی، جراحی، مادران باردار استفاده می‌شود.

صالحی‌فر یادآور شد: الان ذخایر خونی استان به پائین‌تر حد خود رسیده اگر وضعیت به این صورت ادامه یابد و هم استانی‌ها از این امر استقبال نکنند، مطمئنا با چالش جدیدی برای بیماران روبه‌رو خواهیم شد.

وی در توضیح این چالش، اضافه کرد: سال 82 طرحی به عنوان طرح جایگزینی خون داشتیم یعنی هر بیماری که خون نیاز داشت باید خودشان نفر برای اهدای خون می‌آوردند تا خون اهدایی تحویل بیمار داده می‌شد و این چالش خیلی بزرگی بود.

صالحی‌فر این چالش را به عنوان یک زلزله بزرگ در دل بیماران توصیف کرد و افزود: مردم همیشه پای کار بودن را ثابت کرده‌اند، همیشه ستون سقف‌های ترک خورده دل بیماران بوده‌اند، در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی به خصوص گروه‌های خونی منفی نیاز مبرم داریم.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های انتقال خون آماده دریافت خون‌های اهدایی هستند، افزود: پایگاه انتقال خون استان واقع در شهر کرمانشاه همه روزهای هفته به جزء جمعه‌ها از ساعت هشت صبح تا 18:30 دقیقه آماده خون‌گیری از داوطلبان است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ارائه کارت‌شناسی ترجیحا کارت ملی را برای اهداکنندگان الزامی دانست و از هم‌استانی‌ها خواست با یاری به موقع خود اجازه ندهند بیماران با چالش جدیدی مواجه شوند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول