اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شکست در انتخابات به معنای پایان راه نیست/ کاندیداها جامعه را رها نکنند

یک کارشناس حوزه مسائل سیاسی گفت: یکی از ایرادات اساسی به کاندیداها این است که با رای نیاوردن‌شان احساس شکست کرده و گوشه‌نشین می‌شوند.

شکست در انتخابات به معنای پایان راه نیست/ کاندیداها جامعه را رها نکنند

امیر رنجبر صبح امروز در گفت‌وگو بت خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: انتخابات فصلی از رقابت میان کاندیداها و هواداران‌شان در جامعه بود که اکنون به پایان رسیده است و از آن جا که برخی کاندیداها در فضای پیرامونی خود جمعی را گرد آورده بودند که مرتبا از پیروزی آنان سخن می‌گفتند لذا پذیرش شکست برای برخی از آنان سخت شده است.

وی افزود: انتخابات نیز پدیده‌ای سیاسی است که با ارزیابی‌های دقیق علمی در جامعه می‌توان آن را رفتارسنجی کرد تا برآورد دقیق و درستی از آرا بدست آورد اما برخی گمان می‌کنند که هرچه پوستر و بنر بیشتری چسبانده شود، رای بالاتری حاصل می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در مورد نوع رفتار کاندیداها بر سر صندوق‌های رای و بروز برخی رفتارهای غیرقانونی، تصریح کرد: در این دوره شاهد بداخلاقی‌های فراوانی در دوران تبلیغات انتخاباتی و حمله‌ور شدن کلامی کاندیداها و هواداران‌شان به سوی هم بودیم اما در عمل دیدیم که همان افرادی برگزیده شدند که کمتر تخریب کردند و بیشتر برنامه‌ها و عمل خود را بیان و عرضه داشتند.

رنجبر گفت: فصل رقابت به پایان رسیده و کاندیداهای شکست‌خورده نیز نباید احساس یاس کنند بلکه اگر واقعا باوری به جامعه و آینده آن دارند، می‌بایست فعالیت‌های اجتماعی خویش را به پشتوانه رایی که بدست آورده‌اند، ادامه داده و البته روش‌های اخلاقی و اداب منشانه‌ای را در ادامه راه پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: فصل رقابت تمام شده و اگر برخی کاندیداها و یا هواداران‌شان بخواهند همچنان در همین فضا ادامه فعالیت دهند و یا رفتارهای سطحی از خود نشان دهند عملا توسعه استان را مختل کرده و خودشان را ضایع می‌کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هر انتخاباتی دارای برندگان و بازندگانی است لذا بازندگان نباید فکر شکست کنند بلکه باید بدانند آنان نیز در جشن بزرگ‌تری بنام مشارکت در انتخابات و رشد ظرفیت‌های مردم‌سالاری نظام و اقتدار و عزت کشور پیروز شده‌اند و رای مردم را توشه مردم‌داری و اصالت عمل خویش قرار دهند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول