اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انجام اقدامات پیشگیرانه در فضاهای عمومی مشهد برای مقابله با «کرونا»

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر خبر داد.

انجام اقدامات پیشگیرانه در فضاهای عمومی مشهد برای مقابله با «کرونا»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اشاره به اینکه سلامت شهروندان شهر علی بن موسی الرضا (ع) یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری شهر مشهد است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کارگران خدمات شهری در سطح شهر فعالیت دارند، برای تمامی آنها آموزش‌های پیشگیرانه فردی در خصوص بیماری کرونا ارائه شده است، همچنین در این زمینه ماسک‌ها و دستکش‌هایی که به کارگران تحویل داده شده  به صورت روزانه تعویض و برای پاکبانانی که کار حمل زباله را بر عهده دارند دستکش‌ها در انتهای هر پست به صورت الزامی تعویض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای پیشگیری از بیماری کرونا به صورت بنر و پوستر در ورودی کلیه سرویس بهداشتی‌ها نصب شده است، افزود: تمام سرویس بهداشتی‌های فعال در سطح شهر طی ۳ نوبت در طول روز بازدید و ضدعفونی می‌شوند.

معاون شهردار مشهد به شست‌وشو و گندزدایی خودروهای حمل پسماند پس از زباله‌گیری اشاره کرد و گفت: علاوه بر خودروهای حمل پسماند، مخازن زباله ۱۱۰۰ لیتری و مخازن ثابت زباله در سطح شهر نیز گندزدایی می‌شوند.

یعقوبی گفت: تمام سرویس‌های بهداشتی عمومی و مشارکتی، ایستگاه‌های اتوبوسرانی، پله برقی‌های موجود در سطح شهر و آسانسور پل‌های هوایی توسط اکیپ ویژه که در هر منطقه مستقر شده است، ضدعفونی می‌شوند.

معاون شهردار مشهد با اشاره به اینکه حفظ سلامت و ایمنی شهروندان برای مدیریت شهری بسیار با اهمیت است، گفت: علاوه بر اینکه تمام بازارهای شهرداری به صورت ویژه گندزدایی می‌شوند، تمامی سبدهای خرید که مورد استفاده مشترک در بین شهروندان است در بازارهای شهرداری به صورت مستمر گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ دستورالعمل‌های پیشگیری به تمامی پیمانکاران نگهداری فضای سبز مناطق، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، کمربند سبز و همچنین کارشناسان ناظر مقیم پیمان‌های مذکور ارسال شده است، گفت: زمین‌های ورزشی در سطح مناطق با تانکر فشار قوی شست‌وشو شده، لوازم بازی کودکان، وسایل بدنسازی نیز با محلول، ضدعفونی می‌شوند و همچنین بنرهای آموزشی با موضوع رعایت بهداشت و شست‌وشوی مرتب دست‌ها، در مکان‌های مورد نظر نصب شده است.

معاون شهردار مشهد افزود: به منظور رعایت موازین بهداشتی، تمامی آبسردکن‌های معابر سطح شهر و بوستان‌ها غیر فعال شده و سکوهای آبخوری به‌صورت مرتب گندزدایی و شست‌وشو می‌شوند.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان میادین، ایستگاه‌های ارائه بطری‌های آب معدنی با قیمت کارخانه خصوصاً در بوستان‌های بزرگ مستقر می‌شوند.

یعقوبی اظهار کرد: با انجام بازدیدهای مستمر از تمامی سرویس‌های بهداشتی موجود در سطح بوستان‌ها، وضعیت تامین مایع دستشویی، تخلیه مرتبط سطل‌های زباله، استفاده از کیسه زباله، فعال بودن سیستم تهویه، گندزدایی دیوارها، درها، دستگیره‌ها بازدید صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بازدید مستمر از مصلی‌های موجود در بوستان‌ها، این مصلی‌ها بصورت دو نوبت در روز بعد از اقامه نماز، ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول