اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۲۸ اسفندماه جشن استقبال از نوروز و مسافران نوروزی در میرجاوه

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میرجاوه گفت: ۲۸ اسفندماه جشن استقبال از نوروز و مسافران نوروزی در میرجاوه برگزار می‌شود.

۲۸ اسفندماه جشن استقبال از نوروز و مسافران نوروزی در میرجاوه

عبدالله کُرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: پروژه ساماندهی و احداث واحد بهداشتی و رفاهی پارک ورودی شهر میرجاوه در حال انجام است و تاکنون جدول گذاری، احداث چهار چشمه سرویس بهداشتی و محوطه سازی انجام شده که تا پایان سال جاری در راستای اقدامات ستاد خدمات و تسهیلات سفرهای نوروزی به بهره برداری می‌رسد. 

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میرجاوه افزود: جشن نوروزگاه برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان میرجاوه، ۲۸ اسفندماه امسال با برپایی سیاه چادر عشایری، جشنواره غذاهای محلی، موسیقی سنتی، رقص محلی، بازی های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و برنامه های شاد و متنوع دیگری برگزار میشود. 

وی از اقداماتی که قرار است در نوروز امسال در میرجاوه انجام شود به راهنمایی گردشگران توسط راهنمایان گردشگری محلی اشاره کرد و افزود: توزیع اقلام فرهنگی از قبیل نقشه، بروشور، کتاب راهنمای گردشگری استان و نیز نصب بنر جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان در دستور کار قرار گرفته است. 

 وی گفت: ساخت ویدئو و کلیپ از جاذبه های گردشگری شهرستان و همچنین راهنمایی گردشگران خارجی ورودی به کشور از طریق دفتر اطلاع رسانی گردشگری واقع در پایانه مرزی، برپایی سیاه چادر های عشایری در مسیرهای اصلی گردشگری شهرستان نیز در ایام نوروز انجام میشود. 

عبدالله کرد یادآور شد: به طور مداوم از تاسیسات و مراکز گردشگری به منظور فراهم کردن رفاه مسافران و جلوگیری از بالارفتن قیمتها سرکشی و بازدید میشود. 

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میرجاوه افزود: نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در محل اداره میراث فرهنگی شهرستان، ورودی شهر میرجاوه و نیز در سیاه چادر عشایری لادیز برپا میشود. 

وی خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت های گردشگری از طریق صدا و سیما و فضای مجازی نیز در دستور کار این اداره قرار گرفته است. 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول