اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

زیردریایی خودران ساخته می‌شود

شرکت لاکهید مارتین قراردادی ۱۲.۳ میلیون دلاری با سازمان دارپا امضا کرده تا نخستین مرحله از پروژه«مانتا ری» را آغاز کند.

زیردریایی خودران ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، شرکت لاکهید مارتین  قراردادی ۱۲.۳ میلیون دلاری با سازمان دارپا امضا کرده تا نخستین مرحله از پروژه«مانتا ری» را آغاز کند.

لاکهید مارتین که برای شروع برنامه مانتا ری توسط دارپا انتخاب شده قرار است یک زیردریایی عظیم که خودران است و انسان در آن دخالتی ندارد را بسازد.

طبق این قرارداد آژانس دارپا بودجه تحقیق، توسعه و ساخت یک وسیله نقلیه بدون سرنشین برای زیر آب را تأمین می‌کند.

این ماشین نظامی در نوع خود بی‌نظیر است و با برد طولانی دارای قابلیت بارگیری خواهد بود که بدون نیاز به دخالت انسان مأموریت‌هایی را انجام می‌دهند.

لاکهید مارتین، شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی، برای شروع مرحله اول برنامه مانتا ری ۱۲.۳ میلیون دلار دریافت کرده است. 

براساس این قرارداد  ۵۲ درصد از کارها در West Palm Beach، فلوریدا انجام خواهد شد و سایر کارها درCherry Hil  نیوجرسی و مکان‌های مختلفی در سراسر آمریکا انجام می‌شود.

تخمین زده می‌شود این قرارداد در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی تکمیل شود؛ برنامه مانتا ری برای دستیابی به قابلیت اطمینان بالا و استقامت گسترده در طیف گسترده‌ای از محیط‌های دریایی، از سیستم‌های پیشرانه، سنجش و مدیریت انرژی بهره می‌برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول