اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جنبشی وسیع و مطالبه‌گر به نام «اتحاد برای تغییر»

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که شعار «اتحاد برای تغییر» را پیش روی مردم ‌نهاد، با پایان انتخابات به جنبشی وسیع و مطالبه‌گر تغییر ماهیت می‌دهد و این مطالبه را تا تحقق تغییر مدنظر مردم پیگیری خواهد کرد.

جنبشی وسیع و مطالبه‌گر به نام «اتحاد برای تغییر»

خبرگزاری فارس سمنان- گروه سیاسی: حمد و سپاس بیکران خداوند قادرِ متعال را که بار دیگر وعده تخلف‌ناپذیر خود را شامل حال مؤمنان و یاری‌کنندگان دینش قرار داد و آنان را به نعمت پیروزی و نصرت متنعم گردانید.

دشمنان قسم‌خورده انقلاب که در سال‌های اخیر با استفاده از انواع ابزارها و ترفندها و به قول خودشان فشارهای حداکثری آرزوی تحقق جدایی مردم از نظام را به انتظار نشسته بودند، در انتخابات اخیر چنان پاسخ محکمی از بصیرت و وفاداری ملت به نظام دریافت کردند که تا مدت‌ها در بهت، حیرت و سرگردانی باقی خواهند بود؛ این حادثه بزرگ را چیزی جز لطف و عنایت الهی نمی‌توان تفسیر کرد.

تعبیری است از سخن حکیمانه رهبر فرزانه و خبیر انقلاب اسلامی که فرموده بودند، خرمشهرها در پیش است و این بار ملت با اراده الهی، خرمشهری به گستره ایران اسلامی را آزاد کرد.

ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سال 1398 در سه قالب قابل تحلیل است. حضور گسترده، باشکوه و میلیونی مردم در مراسم تشییع جنازه سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد که عشق و وفاداری مردم به انقلاب اسلامی علی‌رغم همه توطئه‌ها، فشارها و تبلیغات مغرضانه و منفی نه‌تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز داشته و مردم فهیم و بصیر و به قول رهبر معظم انقلاب، کار بلد ما هر جا که نظام در خطر قرارگرفته، به بهترین شکل در دفاع از نظام نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سرنگون کردن پهباد پیشرفته آمریکایی و موشک‌باران یکی از مجهزترین مقرهای آمریکا در منطقه‌ای به نام عین‌الاسد در عراق نمایانگر عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی است و نشان می‌دهد که نظام اسلامی به حدی از قدرت رسیده که هیچ کشوری جرأت تهدید آن را ندارد.

نهایتاً شرکت مردم در انتخابات و رأی قاطع به نیروهای انقلابی با شعار اتحاد برای تغییر بیانگر این واقعیت است که مردم از شرایط موجود ناراضی هستند و این نارضایتی و انتظار تغییر وضع موجود فقط شامل حال شرکت‌کنندگان در انتخابات نیست.

آنان که قبلاً با حضور بی‌نظیر در مراسم شهادت حاج قاسم وفاداری خود را به انقلاب نشان داده‌اند، با عدم شرکت در انتخابات اعلام کردند که بیش از دیگران از وضع موجود رنج می‌برند و مدیریت ناکارآمد موجود باید تغییر یابد.

پیام اصلی و روشن این انتخابات تلاش برای تغییر وضع موجود است. در نگاه اول نمایندگان منتخب مخاطب این پیام هستند که باید با دریافت این پیام، تمام تلاش و همت خود را در قالب مدیریت جهادی و انقلابی در دو حوزه قانون‌گذاری و نظارت به‌کار گیرند و با ریل‌گذاری صحیح و کارآمد و نظارت دقیق و مؤثر، حوزه اجرایی کشور را در مسیر تحقق خواسته، انتظارات و مطالبات به‌حق مردم هدایت کنند و به امید ایجادشده در مردم پاسخ مناسب و ملموس دهند تا آن را در زندگی واقعی خود کاملاً احساس کنند.

مردم، مسؤولان شعاری نمی‌خواهند؛ مرد عمل بودن انتظاری است که مردم از نمایندگان جدید مجلس دارند اما نمایندگان منتخب فقط مخاطب پیام مردم نیستند و این پیام شامل حال همه مسؤولان در قوای مختلف و بخش‌های دیگر نیز می‌شود.

مردم انتظار دارند مسؤولان محترم در همه بخش‌ها با دریافت پیامشان، گستره ایران را به صحنه کار و تلاش تبدیل کنند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به‌عنوان مجمعی از نیروهای، دلسوز، انقلابی و ارزشی که شعار «اتحاد برای تغییر» را پیش روی مردم ‌نهاد و اعتماد آنان را دریافت کرد، با پایان انتخابات به جنبشی وسیع و مطالبه‌گر تغییر ماهیت می‌دهد و این مطالبه را تا تحقق تغییر مدنظر مردم پیگیری خواهد کرد.

این جنبش اکنون آغاز شده و امید می‌رود مسؤولان به‌ویژه مدیران ارشد قوای سه‌گانه در استان جزو اولین گروندگان به این جنبش باشند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی میزان همراهی مسؤولان با جنبش «اتحاد برای تغییر» را مورد سنجش قرار می‌دهد و گزارش آن را در اختیار مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه استان قرار خواهد داد.

تعریف ما از تغییر، رسیدن به حد قابل‌قبولی از رضایت در مردم به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب است.

کارآمدی، شایستگی، اعتقاد به عدالت و مبارزه با تبعیض، فساد، رانت‌خواری و ویژه خواری، رعایت بیت‌المال، توجه به شایسته‌سالاری در عزل و نصب‌ها و پرهیز از حاکم کردن روابط حزبی و جناحی، پرهیز در سهم‌خواهی، مسؤولیت‌پذیری و پاسخگویی، توجه به الزامات و ویژگی‌های مدیریت جهادی و انقلابی، میزان بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، تحقق عملی مطالبات مردم، سخت‌کوشی و... از شاخص‌هایی است که در این سنجش ملاک عمل خواهد بود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از همه دلسوزان انقلاب و حامیان حق و حقوق مردم متشکل از علما، روحانیان، اساتید دانشگاه، نخبگان، فعالان بخش‌های مختلف دعوت می‌کند با ارائه نظرات و پیشنهادهای سازنده یاریگر ما در این مسیر خطیر و بااهمیت باشند.

برای ایجاد تعامل سازنده بین مسؤولان، نخبگان و اقشار مختلف با شورا کانال ارتباطی مناسبی طراحی و در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول