اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مجلس خبرگان لنگرگاه نظام اسلامی است/ آیت‌الله دژکام صدای مردم فارس در مجلس خبرگان خواهد بود

مدیرحوزه علمیه استان فارس گفت: مجلس خبرگان که در قانون اساسی در ساختار سیاسی نظام پیش‌بینی شده، لنگرگاه نظام اسلامی است که آن را در نقطه آرامش قرارداده است و نیز صیانت از جایگاه رهبری را بر عهده دارد.

مجلس خبرگان لنگرگاه نظام اسلامی است/ آیت‌الله دژکام صدای مردم فارس در مجلس خبرگان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی امروز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه  جامعه هدف منشور روحانیت، طلاب و روحانیون است اظهار داشت: نخبگان سیاسی و دانشجویان نیز می توانند مبانی سیاسی و اجتماعی امام را از درون این منشور استخراج کنند زیرا حرکت جامعه ایرانی در گام دوم انقلاب اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم عملیاتی می شود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس بیان داشت: طلابی که دغدغه خدمت به مردم وانقلاب اسلامی را داشته و نیز خود را در مسیر تمدن سازی قرار می دهند باید مبانی امامین انقلاب را حجت شرعی عصر غیبت قرار داده و نیز تبلیغ، فعالیت فرهنگی، سیاسی و خدمات اجتماعی را در این مسیر ارائه دهند.

وی اضافه کرد: عده‌ای بر این باور هستند که بعد از رحلت امام راحل ریل انقلاب اسلامی از مسیر خارج‌ شده، که این حرف، حرف گزافه‌ای است چرا که مقام معظم رهبری دقیقا بر اساس راهبردهای امام راحل انقلاب اسلامی را به پیش برده اند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس بیان داشت: استقلال، عزت ملی، عدم سلطه اجانب ،عدالت اجتماعی، رسیدگی و توجه جدی به محرومان و مستضعفان اسلامی و ظلم ‌ستیزی از دیگر راهبرد‌های اساسی حضرت امام راحل در قالب منشور روحانیت است.

استوار میمندی اظهار داشت: خدماتی که روحانیت با خون خود برای دفاع از مکتب اسلام در طول 1200 سال به ‌ویژه در دوران غیبت کبرا انجام دادند نشان از اصالت قشر مذهبی جامعه اسلامی می باشد.

وی یادآورشد: اهتمام جدی و بررسی محققانه منشور روحانیت حضرت امام راحل، به عنوان یک سند روشن جریان شناسی، در بصیرت افزایی نقش تعیین کننده و بسزایی دارد.

مجلس خبرگان لنگرگاه نظام اسلامی است

مدیر حوزه علمیه فارس در مورد اهمیت مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان که در قانون اساسی در ساختار سیاسی نظام پیش بینی شده است، لنگرگاه نظام اسلامی است که آن را در نقطه آرامش قرارداده است و نیز صیانت از جایگاه مقام معظم رهبری را بر عهده دارد.

استوار میمندی بیان داشت: افرادی که وارد مجلس خبرگان رهبری می‌شوند باید اسلام‌ شناس، مقید به احکام شرع مقدس اسلام باشد وهمچنین از ویژگی هایی مانند شناخت دین و احکام شریعت، آگاهی از مسائل سیاسی، و نیز عقلانیت سیاسی واجتماعی برخوردار باشند.

مدیر حوزه علمیه فارس بیان داشت: چند ماه پیش از آیت‌الله دژکام جهت ثبت نام انتخابات میان دوره ای خبرگان تقاضا کردم مبنی بر اینکه توقع عمومی، علماء، اهالی دانشگاه، حوزه و متدینان جامعه این است که نماینده ولی فقیه در استان عضو مجلس خبرگان نیز باشد چون حضور ایشان در این مجلس پژواک صدای مردم استان فارس در یکی از نهادهای حاکمیتی خواهد بود.

مدیرحوزه علمیه فارس یاد آورشد: عده‎ای پس از ثبت‌نام آیت‌الله دژکام، به علت رعایت حرمت نماینده ولی فقیه در استان، از ادامه حضور انصراف خود را اعلام کردند.

استوار میمندی خاطرنشان کرد: شرکت در آزمون کتبی و شفاهی، آزمون کتب متعارف حوزوی و احراز اجتهاد ازجمله موارد صلاحیت کاندیداهای خبرگان رهبری بوده است.

وی تصریح کرد: انتخاب آیت‌الله دژکام به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه دراستان فارس بر اساس ضوابط پس از رقابت با یک نفر از رقبایش انتخاب و به مجلس خبرگان رهبری راه ‌یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول