اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آمادگی کامل امداد و نجات برای امدادرسانی به 5 استان کشور

معاون سازمان امداد و نجات از آمادگی کامل این سازمان برای امداد رسانی در حوادث احتمالی طبیعی در 5 استان کشور خبر داد.

آمادگی کامل امداد و نجات برای امدادرسانی به 5 استان کشور

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید متانی معاون سازمان امداد و نجات درباره «تمهیدات این سازمان برای امدادرسانی به حوادث جوی احتمالی در نقاط مختلف کشور»، اظهار داشت:‌ پیرو هشدار سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات به استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان بخشنامه‌ای ابلاغ کرد تا همه موارد مربوط به امداد رسانی را رعایت کرده و در آمادگی به سر ببرند. 

وی ادامه داد: براساس هماهنگی با مدیران امداد و نجات، طرح عملیاتی برای استان‌های یادشده آماده کرده‌ایم که از جمله موارد درنظر گرفته در این طرح، برآورد آسیب‌پذیری، اطلاعات جمعیتی، اسکان و نیازهای استان‌ها در خصوص تجهیزات و نیز استان‌های پشتیبان است که در این طرح مشخص شده است. 

معاون سازمان امداد و نجات با بیان اینکه نمایندگانی از سازمان امداد و نجات در استان‌های یادشده استقرار پیدا کرده‌اند، گفت:‌ هماهنگی‌های لازم برای اعزام پنج بالگرد و نیز استقرار بالگرد در استان‌های پشتیبانی این استان‌ها انجام شده است؛ ضمن اینکه هماهنگی بسیار خوبی نیز بین جمعیت هلال احمر و سازمان‌های دیگر از جمله سازمان مدیریت بحران صورت گرفته و تاکنون نیز مشکل خاصی از این استان‌ها گزارش نشده است. 

متانی از تعیین استان همدان به عنوان پشتیبان استان لرستان خبر داد و افزود: نیروهای امدادی با امکانات لازم در شهر پلدختر استان لرستان مستقر شده‌اند. 

معاون سازمان امداد و نجات از آماده‌سازی اردوگاه‌هایی با ظرفیت 4 هزار و 400 نفر همراه با تجهیزات لازم خبر داد و گفت: نیروهای عملیاتی و تیم‌های واکنش سریع نیز در این استانها مستقر شده‌اند؛ ضمن اینکه به استانهای دیگر نیز اعلام کرده‌ایم تمام نیروهای امدادی و عملیات آنها به صورت آماده‌باش در شهرستان‌ها مستقر باشند. 

وی با تأکید بر اینکه تمام نیروهای امدادی و عملیاتی در آمادگی کامل هستند، خاطرنشان کرد: کمک‌های ما در سه بخش زیستی، غذایی و بهداشتی است. در بخش زیستی، توزیع چادر،‌موکت، چراغ والور و پتو از جمله اقدامات امدادی است. 

متانی با بیان اینکه  بسته‌های غذایی بیست و چهارساعته، 72 ساعته و یک‌ماهه‌ای آماده کرده‌ایم،  تصریح کرد: اگر شرایط خاص و گسترده‌ای از نظر بروز حوادث در منطقه‌ای باشد، ما بسته غذایی یک‌ماهه‌ای شامل برنج، قند و شکر، روغن، کنسرو و حبوبات درنظر گرفته‌ایم. 

معاون سازمان امداد و نجات با اشاره به توصیه‌هایی به مردم، ابراز داشت: مردم در صورت نیاز به امداد و نجات می‌توانند با شماره 112 که شماره ملی سازمان امداد و نجات است تماس گرفته؛ضمن اینکه باید به اخبار منتشر شده در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار صحیح را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول