اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

چرایی برگزاری نمایشگاه کتاب زاهدان برخلاف تعطیلی اکثر مراکز عمومی

در شرایطی که تمامی مسؤولان کشوری و استانی، مردم را از حضور در مراکز شلوغ و عمومی برحذر می‌دارند در زاهدان نمایشگاه کتاب افتتاح و همچنان دایر است.

چرایی برگزاری نمایشگاه کتاب زاهدان برخلاف تعطیلی اکثر مراکز عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و لزوم پیشگیری از همه گیری این بیماری، با تدبیر مسؤولان، علاوه بر مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کلاس های فرهنگی و هنری ارشاد و تمامی کتابخانه‌های عمومی از روز گذشته تا پایان هفته جاری نه تنها در سیستان و بلوچستان بلکه در کل کشور تعطیل اعلام شده است.

در شرایطی که تمامی مسؤولان کشوری و استانی، مردم را از حضور در مراکز شلوغ و عمومی به دور می دارند در زاهدان نمایشگاه کتاب افتتاح و همچنان دایر است.

تصمیمی از سوی موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران مبنی بر تعطیلی نمایشگاه گرفته نشده است

برای پیگیری موضوع سراغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان رفتیم که وی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب سوم اسفند ماه و قبل از تصمیمات تعطیلی در زاهدان دایر شده بود اما تمهیداتی برای پیشگیری لازم انجام و تیم علوم پزشکی در نمایشگاه مستقر شده است.

حسین مسگرانی افزود: هنوز تصمیمی از سوی موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران و مسؤولان استانی مبنی بر تعطیلی نمایشگاه گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در صورتیکه دستور کتبی مبنی بر تعطیلی ابلاغ شود، قطعا نمایشگاه تعطیل خواهد شد.

* تقریبا از 5 اسفند ماه جاری تعطیلی مراکز دانشگاهی، مدارس و نمایشگاه‌ها،کتابخانه‌ها و اکثر مراکز عمومی حداقل تا آخر هفته اعلام شده است اما اینکه چگونه دستوری برای تعطیلی نمایشگاه کتاب در زاهدان که مخاطب‌ بسیار زیاد و در سنین مختلف را به خود اختصاص می دهد، اعلام نشده جای تأمل دارد.

جزئیات تعطیلی های استان سیستان و بلوچستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

 معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با هدف کاهش احتمال بروز بیماری های تنفسی و اطمینان خاطر خانواده ها تا پایان ماه کلاسهای تئوری و کارآموزی کلیه دانشکده ها و گروه‌های استاژری و پایین تر دانشکده پزشکی تعطیل شد.

در پایان هفته جاری بر اساس وضعیت بیماری های تنفسی در کشور در خصوص تشکیل کلاس‌ها و یا تمدید تعطیلی تصمیم گیری شده و اطلاع رسانی خواهد شد.

 تعطیلی کلاس های درس و کارآموزی در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان

با تصویب جلسه ستاد بحران دانشگاه تمامی کلاس‌های درس و کارآموزی در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تا پایان هفته تعطیل اعلام شد.

سطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اظهار داشت: با هدف کاهش احتمال بروز بیماری های تنفسی و اطمینان خاطر خانواده ها تا آخر هفته کلاسهای تئوری و کارآموزی کلیه دانشکده ها و گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تعطیل اعلام می شود.

 در پایان هفته جاری براساس وضعیت بیماری های تنفسی در کشور در خصوص تشکیل کلاسها و یا تمدید تعطیلی، تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

سایر بخش های اداری و آموزشی و دانشجویی جهت ارائه خدمات به دانشجو یان و مراجعین در این مدت زمان دایر است.

 تعطیلی دانشگاه سیستان و بلوچستان تا پایان هفته

روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با توجه به اخبار و اطلاعات موجود در خصوص شیوع ویروس کرونا، به اطلاع می‌رساند پیرو جلسه فوق‌العاده ستاد پدافند غیر عامل استان سیستان و بلوچستان، جلسه هماهنگی اقدامات پیشگیرانه در دانشگاه تشکیل شد.

لذا ضمن دعوت به آرامش، به استحضار دانشجویان محترم می‌رساند مدیریت دانشگاه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، کلیه‌ی فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان، اعم از کلاس‌های آموزشی، امور خوابگاه‌ها، سرویس‌های ایاب و ذهاب، بوفه‌ها و رستوران‌های دانشجویی را تا تاریخ ۹ اسفند ماه تعطیل اعلام می‌کند، در صورت ادامه‌ی وضعیت حاضر این تعطیلی قابل تمدید است، سایر بخش‌ها و فعالیت‌های اداری دانشگاه همچنان دایر است.

 تعطیلی تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی

روابط عمومی بهزیستی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بنابر اعلام تعطیلی مدارس  و با هماهنگی های انجام گرفته، به منظور حفظ سلامت کودکان و افراد تحت پوشش و  پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی تحت نظارت بهزیستی در سطح استان از روز دوشنبه مورخه ۵ اسفند تا پایان هفته جاری تعطیل خواهد بود.

 تعطیلی تمامی کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان 

 مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان گفت: در راستای افزایش اقدامات پیشگیرانه؛ تمامی کتابخانه های عمومی استان تا پایان هفته تعطیل است.

تعطیلی کارگا‌ه‌های آموزشی فنی وحرفه ای بخش خصوصی و دولتی

روابط عمومی اداره کل فنی‌و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با هدف افزایش اقدامات پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی و افزایش ضریب ایمنی و سلامت  مهارت اموختگان  بنا به پیشنهاد مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان  و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و موافقت استاندار تمامی کارگاههای آموزشی  در همه شهرهای استان سیستان ‌بلوچستان تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام می گردد.

مربیان آموزشی در مراکز حضور یابند تا تعطیلی مربیان یاعدم تعطیلی آنها اعلام شود.

 تعطیلی کلاس های فرهنگی وهنری سیستان وبلوچستان

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان اعلام کرد: نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب ابتلا به بیماری کرونا و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند: علاوه بر کلاس های فرهنگی وهنری مجتمع های فرهنگی وهنری سیستان و بلوچستان، تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری تعطیل می‌شود.

تدوام این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.

برنامه های هنری، سینمایی وآموزشی که زیر نظر این اداره کل می باشند در سراسر استان تا پایان هفته جاری تعطیل است.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول