اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خدمت به مردم و توسعه علمی کشور رویکرد آستان قدس رضوی در عرصه اقتصاد است

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از محصولات جدید داروسازی ثامن گفت: خدمت به مردم و توسعه علمی کشور رویکرد آستان قدس رضوی در عرصه اقتصاد است.

خدمت به مردم و توسعه علمی کشور رویکرد آستان قدس رضوی در عرصه اقتصاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم رونمایی از دانش فنی و تولید فیلم‌های چندلایه فرآورده‌های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی تولید داخل که صبح امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در شرکت داروسازی ثامن برگزار شد، ابراز کرد: این آیین رونمایی جلوه‌ای دیگری از ابتکار، نوآوری، خلاقیت و اقتصاد مقاومتی را نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه علم و دانش در بالاترین سطح آموزه‌های دینی قرار دارد، ادامه داد: اسلام تمام تبعیضات و شاخصه‌های جاهلی را از بین برد و شاخصه‌هایی مانند تقوی و علم و دانش را جایگزین کرد و بر این اساس تمدن بزرگ اسلامی شکل گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما در آستان قدس رضوی این نکات را مورد توجه قرار دادیم، گفت: قاعدتا بخش خصوصی ریسک پذیر نیست و نگاه اقتصادی دارد، اما آستان قدس رضوی و نهادهای دولتی و انقلابی باید منافع مردم و کشور را مدنظر داشته باشند و در عرصه‌هایی که نفع آن برای جامعه است، ریسک پذیر باشند.

وی افزود: ما نباید رقیب بخش خصوصی باشیم و در حوزه‌هایی که بخش خصوصی امکان ورود ندارد، وارد شویم. اگر بخش خصوصی نیز خواست در حوزه ما وارد شود، ما باید راه را برای آن­ها باز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه پیشتازی در عرصه علمی و توجه به شرکت‌های دانش بنیان رویکرد آستان قدس رضوی است، تصریح کرد: اقداماتی ماندگار است که پشتوانه علمی داشته باشد، لذا در تمام امور رویکرد علمی را مدنظر داریم.

وی گفت: نگاه آستان قدس رضوی با توجه به انتساب آن به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در بخش اقتصادی سوداگرانه نیست و خدمت به جامعه و توجه به نیازهای کشور اولویت نخست ماست.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: خدمت به مردم و توسعه علم و پیشرفت، جذب و بکارگیری دانشمندان جوان رویکرد آستان قدس رضوی است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مردم نسبت به وقوع بیماری‌های واگیر ابراز کرد: در شرایط کنونی کشور به شرکت‌های داروسازی آستان قدس رضوی گفته‌ام در صورت وجود ظرفیت در راستای تولید ماده ضدعفونی که نیاز مردم است تلاش شبانه روزی داشته باشند تا این مواد را تولید کنند. آستان قدس رضوی در صورت تولید این محصولات آنها را به رایگان در محافل عمومی در اختیار مردم قرار خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی مانند شرکت داروسازی ثامن شرایط تحریم را به فرصت تبدیل می‌کنند که این امر بیانگر اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: آستان قدس رضوی باید با بکارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و بهره‌گیری از دانش، ابتکار و خلاقیت خود با نگاهی انسانی فعالیت کند و برای همگان الگو باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آموزه‌های دینی علاوه بر حوزه‌های شخصی و فردی باید در تمام ابعاد زندگی اقتصادی، علمی و اجتماعی پیاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول