اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار «توفیق علاوی» درباره توطئه جدید علیه دولت جدید عراق

نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در عراق هشدار داد که نقشه‌ای وجود دارد برای اینکه جلسه رأی اعتماد به کابینه وی برگزار نشود.

هشدار «توفیق علاوی» درباره توطئه جدید علیه دولت جدید عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد توفیق علاوی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق درباره توطئه جدید علیه دولت این کشور هشدار داد.

علاوی در صفحه توئیتر خود نوشت که نقشه‌ای وجود دارد برای اینکه جلسه رأی اعتماد به کابینه وی برگزار نشود.

وی تأکید کرد که علت طراحی این نقشه، این است که طراحان این طرح، نمی‌توانند به سرقت خود ادامه دهند و «وزرای مستقل و پاکدست، وزارتخانه‌ها را اداره خواهند کرد».

این مسئول عراقی تصریح کرد که بر اساس این طرح، مبالغ هنگفتی پرداخت شده تا رأی‌گیری به صورت محرمانه صورت گیرد.

علاوی در پایان ابراز امیدواری کرد که این اطلاعات، نادرست باشد.


توئیت علاوی

 

در همین ارتباط، وی روز گذشته تأکید کرد که دولت آیت عراق، به صورت کامل از «برگزاری انتخابات زودهنگام، آزاد و شفاف در سریع‌ترین زمان ممکن» حمایت خواهد کرد.

علاوی خاطر نشان کرد که کمیته عالی مستقل انتخابات و پارلمان، زمان برگزاری این انتخابات را تعیین خواهد کرد، ولی این موعد، «از یک سال فراتر نخواهد رفت».

«مختار الموسوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق نیز روز گذشته از توطئه جدید آمریکا و اعراب، پیش از برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه علاوی خبر داد.

الموسوی گفت که آمریکا و اعراب برای توطئه خود قصد دارند از «افراد نفوذی» استفاده کنند. به گفته وی، افراد نفوذی تلاش خواهند کرد که به «بهانه درخواست برای سرنگونی محمد توفیق علاوی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه» از مردم استانهای مرکزی و جنوبی عراق سوء استفاده کنند.

منظور این نماینده عراقی این است که تلاش اعراب و آمریکا برای این خواهد بود که وانمود کنند مردم استانهای جنوبی و مرکزی، خواستار عدم تشکیل دولت جدید هستند.

الموسوی خاطر نشان کرد، برخی ابزارهای سیاسی و رسانه‌ای نیز تلاش خواهند کرد که پیش از برگزاری جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق، اقداماتی را در راستای طرح آمریکا و اعراب انجام دهند.

اگر کابینه علاوی تشکیل شود، نخستین طرحی که در آن مطرح خواهد شد، لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک عراق است و توطئه‌های آمریکا برای عدم تشکیل کابینه بدین سبب است که این طرح، اجرایی نشود.

قرار است جلسه پارلمان عراق برای رأی اعتماد به دولت جدید این هفته برگزار شود. «حسن الکعبی» معاون اول پارلمان عراق اعلام کرد که جلسه رای اعتماد به کابینه علاوی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

عراق مدتی است که درگیر تشکیل کابینه است. علاوی یازدهم بهمن از طرف «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شد. او هفته گذشته از پارلمان درخواست کرد روزهای یکشنبه یا دوشنبه برای رأی به کابینه‌اش جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول