اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

احتمال وقوع کولاک و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان قزوین/ هشدارها را جدی بگیرید

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی استان قزوین مبنی بر بارش شدید باران و برف طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز بروز کولاک خصوصاً در گردنه‌های استان از سوی مدیریت بحران استانداری قزوین داده شده است.

احتمال وقوع کولاک و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان قزوین/ هشدارها را جدی بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با توجه به هشدار سازمان هواشناسی استان قزوین مبنی بر بارش شدید باران و برف طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز بروز کولاک خصوصاً در گردنه‌های استان از سوی مدیریت بحران استانداری قزوین داده شده است.

ندا مشاطان، کارشناس هواشناسی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: از شب گذشته یک سامانهٔ بارشی وارد منطقه شده است که تا بعدازظهر فردا در منطقه مستقر خواهد بود. این سامانه موجب بارش قابل ملاحظهٔ باران در روز سه‌شنبه و خصوصاً در ساعات بعدازظهر این‌روز خواهد شد. به‌دلیل این‌که میزان بارش‌های امروز قابل ملاحظه هستند، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد که لازم است همشهریان عزیز هشدارهای ارائه شده از سوی سازمان‌های مربوطه در این خصوص را جدی بگیرند.

این کارشناس هواشناسی در ادامه اظهار کرد: از بامداد روز آینده به‌تدریج جریانات هوا شمالی خواهند شد و بارش‌های فردا غالباً به‌صورت برف هستند. در روز چهارشنبه به‌دلیل وزش بادهای شدید شمالی، علاوه بر کاهش دمای هوای استان، پدیدهٔ کولاک نیز پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در گردنه‌ها بیشتر خواهد بود.

 

هشدارهای سازمان مدیریت بحران جدی گرفته شود/ مردم از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در رابطه با هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر سیلابی شدن معابر مطرح کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش 30 الی 50 میلی‌متری باران و برف در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان قزوین، دستگاه‌های امدادی در استان در شرایط آماده‌باش کامل قرار دارند و هشدارهای لازم در خصوص رعایت مسائل ایمنی از طریق رسانه‌ها به مردم داده شده است و لازم است شهروندان عزیز ضمن رعایت نکات ایمنی، از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت انجام سفرهای احتمالی، از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و جیرهٔ غذایی خشک غافل نشوند.

راهدارخانه‌ها در آمادگی کامل قرار دارند

اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین نیز هشدارهای لازم را به هم‌شهریان قزوینی در خصوص عدم تردد غیرضروری در جاده‌ها و راه‌ها داده است و روابط‌عمومی این سازمان بارش 15 الی 30 میلی‌متری باران در استان و بارش 20 الی 30 سانتی‌متری برف در روز چهارشنبه را به مردم اطلاع‌رسانی کرده است و هم‌چنین خبر از بارش باران و برف در آزادراه قزوین-رشت داده است. این سازمان از مردم درخواست کرده است قبل از انجام سفرهای ضروری جهت اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شمارهٔ 141 تماس حاصل کرده و یا از طریق سامانهٔ پیامکی 1000141 از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند. از دیگر هشدارهای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین ممنوعیت تردد در محورهای شمالی بدون همراه داشتن زنجیر چرخ است که لازم است هموطنان عزیز به این نکته نیز توجه نمایند. هم‌چنین لازم به‌ذکر است راهدارخانه‌های استان در آمادگی کامل جهت خدمت‌رسانی به مردم به‌سر می‌برند و ماشین‌آلات راهداری در راه‌ها و جاده‌های استان مستقر هستند و هماهنگی‌های لازم جهت گشت‌زنی ناوگان راهداری در جاده‌ها صورت گرفته است که آسیب و خسارت جانی و مالی به مسافران عزیز وارد نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با توجه به این‌که به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان قزوین، کلیهٔ مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی استان و هم‌چنین مراکز ورزشی و اماکن تاریخی و موزه‌های استان قزوین تا پایان هفته تعطیل هستند، انتظار می‌رود همشهریان عزیز با در نظر گرفتن شرایط فوق و مدنظر قرار دادن وضعیت جوی، حتی‌الامکان در منازل خود بمانند و به‌جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند تا بحران ناشی از انتقال این ویروس طی هفته‌های آینده از بین برود و نیز وضعیت جوی در روزهای آینده به شرایط پایداری برسد تا شاهد آسیب و خسارت به هم‌وطنان عزیز در هیچ نقطه‌ای از کشور نباشیم.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول