اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو، در تلاش برای کسب رأی راست‌ها با وعده شهرک‌سازی بیشتر

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از انجام تدارکات برای ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در شرق قدس اشغالی خبر داد.

نتانیاهو، در تلاش برای کسب رأی راست‌ها با وعده شهرک‌سازی بیشتر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) طی سخنرانی در کنفرانس روزنامه «بِشِوا» درباره مسائل مختلفی از جمله روابط تل‌آویو با مسکو، شهرک‌سازی در قدس اشغالی و انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا صحبت کرد.

معاون سردبیر روزنامه «جروزالم‌پست» در صفحه توئیتر خود نوشت: «نتانیاهو [امروز] وعده داد که [در صورت پیروز شدن در انتخابات] طرح‌ها برای ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی را در منطقه ای۱، محله‌ای ساخته نشده در شهرک معاله آدومیم واقع در کرانه باختری، اجرا کند».

وی در ادامه نوشت: «این جدیدترین ژست نتانیاهو برای کسب آراء راست‌گراها است. این در ادامه ابراز تمایل برای ساخت ۱۰۷۷ خانه در محله گیوات هاماتوس واقع در قدس شرقی است. هر جفت این پروژه‌ها برای چند سال و بر اثر فشارهای دولت [پیشین] آمریکا متوقف بود».

خبرنگار سیاسی جروزالم‌پست نیز در صفحه توئیتر خود از این کنفرانس به نقل از نتانیاهو گزارش داد: «دوست من جو بایدن در حال رقابت برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده است و او یک دوست بزرگ برای اسرائیل است».

برخی منابع محلی این اظهارات نتانیاهو را دخالت غیرمستقیم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و البته اثرگذاری بر تعیین نامزد حزب دموکرات در جهت کنار زدن سناتور «برنی سندرز» - که فعلا از نظر آراء ایالتی با اختلاف چشمگیری پیشتاز است - تعبیر کردند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی «کان» نیز به نقل از نتانیاهو نوشت: «من در سال ۲۰۱۶ از [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] خواستم که مانع قطعنامه ضد اسرائیلی دولت باراک اوباما در شورای امنیت شود و او نیز به این امر کمک کرد».

سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری نیز در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول